22 november 2019

Hjälp!!


 Jösses vad den degen jäste! Hjälp! Kanske för att jag närapå glömde den?


Därför att jag korrekturläste? Jo, så var det. Då blir jag helt uppslukad. Som ni ser så läser jag med linjal. Lättare att fokusera på en rad i taget. Slutkorr... hjälp! Snart är sista dag för inlämning till tryck! Nu har jag också bestämt vad bokens titel blir. Men det återkommer jag till.


Det blev två saffranskransar till slut. Så nu fortsätter jag med mitt linjalarbete. Gillar det!

Ha en god helg!

10 kommentarer:

lisashus sa...

Så lätt att glömma när man är engagerad i annat, som här. Jättespännande med nya boken och saffranskransen ser urgod ut! Fortsatt lycka till med linjalläsandet.
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Mums så god saffranskransen ser ut! Ska det bli något saffransbröd hos oss får nog någon annan baka det......mycket gör jag, men bakning ligger tyvärr väldigt långt ner på prioriteringslistan.....om det ens finns med över huvudtaget :-)
Lycka till med korrekturläsandet.....och eftersom du ser en tryckning framför dig måste det betyda att testläsarna inte sågade din blivande bok :-)
Allt gott till dig!
KRAM
Birgitta

Eva-Lotta sa...

Spännande med boken! Klart du glömmer degen då, men det brukar inte skada med längre jäsning. Jag bakade skållat fröbröd häromdagen, det skulle jäsa två timmar. Efter en halv var degen uppe vid skålens kant, trodde det skulle jäsa över, men det höll sig i bunken. Kransen ser god ut!
Trevlig helg!

Villa Ryttarängen sa...

Tror att bröd som fått jäsa ordentligt blir bra. Likadant med boktitlar som genomtänkts ordentligt. Ha det så mysigt med din linjal. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Lätt att glömma när man är uppslukad i något annat.
Kransen såg väldigt god ut.
Ha en fortsatt bar fredagskväll.
Kram Carin

HWIT BLOGG sa...

Linjalarbete på hög nivå! Klart man glömmer att degen jäser då :)
Den där kransen skulle sitta fint till kaffet nu...
Kram från ett grått Öland & Titti

Agneta Tellander sa...

Gott med saffransbröd. En favorit. Håller själv på att förbereda mig för ögonoperation på tisdag, känns sådär. Bak får anstå till efter om jag har mer ork då. Dras fortfarande med varannandagsfeber, uttmattningskänsla och hosta efter 4 veckors influensa eller vad det nu är. Har iaf satt upp ett par adventsstjärnor o h har blommande amaryllis, både röda och vita. Så underbart med blommor🌷. Kram

MirandaMaräng sa...

Oj vad du har jobbat på . . . klart du glömmer degen då! Hoppas du tog dig tid med en välförtjänt fika och smarriga brödet!
Ha en fin söndag!
Kram

Lena sa...

Så gott med saffransbröd! Får nog baka en omgång nu till veckan!
Ha det gott!

Annica sa...

Mmmm, underbart med saffransbröd!
Jag bara älskar din linjal, återbruk när det är som bäst! <3 <3

Kram Annica