20 mars 2021

Förberedelse


Inte alltid har påsken varit särskilt viktig för mig. Men i år känns det liksom att jag vill ta vara på alla tillfällen att fira att våren är på ingång. Har redan börjat så smått men söta små minipåskliljor. Som ju snart får bytas ut mot nya eftersom de blommar ut snabbt.

Här hamnade en tupp. Jodå, han ska släppas ut till påsk. Han står här mest för att Iris tycker om hans stjärt alldeles för mycket. Hon har redan betat av en del. Bast är tydligen grejer det!

Idag tänker jag fira vårdagjämningen med att byta till sommarlätta gardiner i vardagsrummet. Kanske blir fönstren putsade också? Hm. Min allra allra värsta hushållssyssla.

Helg igen. Kan knappast bli bättre... eller hur?

Ha det gott!

9 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Tuppen är nog glad att få vara lite ifred där i buren. Fniss! Ja tänk att det äntligen är vår. Jag ska också byta till lite ljusare gardiner idag. Kraaaam Pia

Eva-Lotta sa...

Fönster ja. De hade jag verkligen behövt putsa, men det är ju så himla kallt!
Vårdagjämningen är väl värd att fira! Trevlig lördag!

Rosor och ruiner sa...

Säger samma som ovan, mina fönster skulle också behöva putsas, men det är ju så kallt!!
Fin tupp, som nog är rätt bra skyddad i buren! 😉
Kram Gunilla

lisashus sa...

Perfekt med bur till tuppen och jag kan tro att tupprumpan lockar Iris!
Så fint med små påskliljor och att skapa lite vårstämning nu. Ljusa gardiner och fönsterputs borde vara vårtecken nog. Men....putsa fönster!!! Usch, jag bävar, men jag blir nog så illa tvungen jag också när jag tänker efter. Otacksamt och inte kul.
Ha en fortsatt fin vårhelg!
Kram
Lisa

Agneta Tellander sa...

Håller med, har påskpyntat litet själv. För att muntra upp mig känner jag. Vita pärlhyacinter och utslagna plommonblommor på riset hjälper till. Mysigt! Nu blir det ett glas rödtjut då jag pysslar med middagen.
Fina skator förresten, älskar täljda fåglar. Kram och en fin helg önskar jag dig🌿💛

Mamma C sa...

Där står han ju tryggt din tupp från kissemissen.
Ha en fortsatt fin helg och putsa fönster är inte kul alls.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så fint påskpyntat hos dig! Jag köpte vita narcisser till verandan, annars finns inget påskigt hos oss än. Hade ingen aning om att det var vårdagjämning idag.....men nu vet jag tack vare dig :-)
Ha en mysig lördag! KRAM
Birgitta

Bettys beundran sa...

Jag kommer ihåg dina skator, men inte att din pappa gjort dem - förstår att du vårdar dem ömt. Har också bytt ut de lavendelfärgade linne gardinerna och hängt upp de vita linnegardinerna ska erkänna att jag inte putsade fönstren, kom fram till att bytet var viktigare. Ja, de där katterna de tror att vi finns till för dem - kanske är det så. Vår katt åt upp alla tulpanblad och skafen, blommorna låg kvar på bordet.

HWIT BLOGG sa...

Ja nu närmar sig påsken! En härlig tid full av gula fjädrar, ägg och förväntan...snart är det VÅR!
Kram från Titti