26 april 2021

Skuggspel


Om man tittar, verkligen ser på saker som finns i sitt hem, kan man upptäcka att det sker skådespel mitt framför ögonen på en.


Som just nu. Solen skiner in genom persiennen och helt plötsligt blir det magiska skuggor.


Visst är det vackert? Om man nu lyfter blicken och verkligen ser. Det är de små sakerna som ger vardagen skimmer. 

För övrigt har jag än en gång torkat tårarna efter att ha sett Såsom i Himmelen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Synd bara att den slutar så tragiskt. En av mina favoritfilmer jag kan se hur många gånger som helst. Och Mikael Nyqvist... suck.

Glad måndag!

7 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ja, det finns mycket man blir glad över. Sitter jag med ryggen mot fönstret blir jag glad när jag ser att solen skiner in. Tittar jag på fönstret blir jag mindre glad. Det är i extremt behov av putsning!
Glad måndag!

annika sa...

Det finns tid att upptäcka sitt närområde, sin omgivning nu. Vackra skuggor som dina korgar ger.
Grattis, såg att du nyss har fyllt år och firat din första vaccin💉. Vi fick i slutet av mars så nu kan vi kanske röra lite mer på oss i sommar med husbilen. Kniva trädgård finns på listan.
Länge sedan jag var här och läste, har nog fastnat på Instagram. Ibland tänker jag att jag nog ska göra ett inlägg på bloggen.
Nu väntar vi på att de isiga vindarna ska ge med sig för då är det skönt ute.
Önskar dig en fin Valborg med firande på avstånd 🔥
// annika

annika sa...

Det finns tid att upptäcka sitt närområde, sin omgivning nu. Vackra skuggor som dina korgar ger.
Grattis, såg att du nyss har fyllt år och firat din första vaccin💉. Vi fick i slutet av mars så nu kan vi kanske röra lite mer på oss i sommar med husbilen. Kniva trädgård finns på listan.
Länge sedan jag var här och läste, har nog fastnat på Instagram. Ibland tänker jag att jag nog ska göra ett inlägg på bloggen.
Nu väntar vi på att de isiga vindarna ska ge med sig för då är det skönt ute.
Önskar dig en fin Valborg med firande på avstånd 🔥
// annika

lisashus sa...

Visst är det sant detta med att upptäcka nya vinklar och att få lite perspektiv på sin tillvaro hemma. Det har vi verkligen fått träna på nu, och jag känner så väl igen detta. Vilka vackra bilder du visar och solen gör verkligen sitt till när den belyser saker, särskilt morgnar och kvällar här.

Såg att den filmen gick idag, men jag avstod, har ju sett den så många gånger. Min väninna var köransvarig där och jag hade flera av mina körmedlemmar (då i Sthlm) som var med i de sista scenerna, som är inspelade i Filadelfiakyrkan i Sthlm.
Väldigt fin film är det men med oerhört sorgligt slut och särskilt nu när vi saknar Mikael Nyqvist på riktigt.

Godnattkramar
Lisa

Mamma C sa...

Verkligen vackert skuggspel på din vägg.
Håller med dig om filmen, den är verkligen bra.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Ja, det finns verkligen många små saker som ger glädje.....som solens lek över saker och väggar. Tänker på en vän som gärna jäser sitt surdegsbröd i såna där vackra korgar som du har så bröden blir minst lika vackra som korgarna. En fröjd att bli bjuden på te och nybakat bröd med god ost och marmelad hos honom!
Allt gott till dig Eva-Mari! Kram
Birgitta

Bettys beundran sa...

Förstår att du hade ett fint besök på Kniva trädgård. Alltid roligt att komma till de där små ställena, där de har lite udda växter och lägger ner lite extra på allt. Märkligt att du har tema skuggspel samma vecka som jag har det på min blogg. Tycker som du att skuggspelet kan många gånger vara mer spännande än själva motivet. Håller med om filmen såååå fin , så mycket känsla och ibland är det bara så skönt att få gråta till en film. Jag har en anteckningsbok där jag skriver ner bra filmrepliker. Där finns bla. den när hon undrar hur man vet att man är kär och den där hon säger att de måste måla dit en ängel till. Du känner säkert igen replikerna.