7 december 2022

Ja, jösses...


Tänk hur det är... Jag skulle BARA byta internetuppkoppling, från mitt gamla, lite skakiga, till husets säkra bredband. Samma leverantör, dessutom skulle det bli billigare. Perfekt. Men...

Jösses, säger jag. Utan uppkoppling, ingen internet, ingen tv-anslutning sen den 2 december. Har haft hjälp av bror som installerat samma system hos sig på tio minuter och utan strul, ringt support som kliat sig i huvudet, gjort en miljon omstarter, ringt igen... fortfarande lyser den j-a röda lampan på rautern! Nu, efter fem dagar, har ärendet lämnats över till kommunens leverantör av bredbandstjänster, Itux. Och kan de inte åtgärda problemet via nätet så kommer det en reparatör, förhoppningsvis under NÄSTA VECKA!

Nu har jag fått låna en rauter via Telias surfgaranti och har internet igen. Åtminstone ett tag.

Nu vet ni hur jag har det. Ja, jösses.

7 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Teknik måste bara fungera. Man blir matt för mindre...
God onsdag!

Vit Hortensia sa...

Men du.....lider med dig! Hatar när det tekniska strular och törs knappt göra uppdateringar om jag inte säkert vet att det inte ändrar inställningar som riskerar att börja strula. Är glad att jag har en make som är hyfsat teknisk och alltid är den som installerar saker när det behövs annars skulle jag nog sitta här utan någon teknik alls :-) Håll ut! Det ordnar sig säkert till slut.
Uppmuntrande kramar till dig.
Birgitta

Anonym sa...

Ojdå. Började undra om något hänt dig. Saknar dina inlägg. Jag blir prillig om tekniken inte fungerar som den ska. Hoppas det ordnar sig snart. Kram Anki 🤗

Mamma C sa...

Finns inget värre än när man har datorstrul.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Usch sånt där är väl så irriterande, det skall liksom bara funka tycker man...

Håller tummarna för att du snart är på G igen!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Eländes elände är vad det är! Vet precis vad du talar om. Jag har ju fiber här i huset numera (toppen!) Men att byta leverantör har sina sidor. Höll på i flera dagar när jag bytte från Telenor till Com Hem ( Tele 2 numera). Väldigt krångligt och det visade sej att min nya leverantör hade inte kopplat på mitt internet, trots att datum och allt var klart, och trots att jag ringt och talat med dem. Nej, detta med leverantörer är en enda soppa när man börjar ändra och rota lite.
Hoppas att det löser sej för dej så att du får ett säkert internet. Numera är man ju helt ställd om det inte fungerar.
Kram
Lisa

Hannas krypin sa...

Men fy vad irriterande med internet. I dagens digitala samhälle så är det ju något som bara måste funka. Hoppas att det ordnar sig snart för er med nätet.