22 december 2022

Min julönskan

 

Juldikten skrev jag för flera år sen och varje år låter jag den få en plats här. Nu är den mer önskansvärd än nånsin. 

 

Min julönskan    

Jag önskar att alla får lagom av allt
lagom av snö och fem grader kallt

Att alla får njuta av kvällar och dagar
med lagom av julgröt i sina magar

Att alla har glädje och ro i sitt hus
lagom av glögg och massor av ljus

Få själsligt lugn i decembertid
känna lycka och uppleva julefrid

Och tänk om min önskan om fred kunde segra
Då skulle jag aldrig önska nåt mera...

 

Med dessa rader önskar jag alla mina vänner redan nu en god och fröjdefull jul. Med lagom av allt.

God Jul!

7 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Din önskan är även min...!
Den är så fin din dikt, så aktuell, mer än någonsin... ♥
Julefrid till dig!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Din juldikt är så fin och innehåller så mycket! Tack för den och jag önskar innerligt att dina önskningar går i uppfyllelse!
En god och kärleksfull jul önskar jag dej!
Kramar
Lisa

Mamma C sa...

En mycket fin juldikt.
God Jul
Kram Carin

Anonym sa...

Bakat din saffranskaka och njuter av den nu och håller med om dina önskningar i dikten

organic-lizzi sa...

Hei♥️ Istedet for å gjøre det jeg burde gjøre har jeg sittet og kost meg med din fine blogg. Det er så koselig hos deg!
Fint dikt! Ha en fredfull og god jul og klem fra Randi🌟❄️🌟

HWIT BLOGG sa...

Vilken vacker juldikt...
GOD JUL KRAM från Titti

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt trevlig och God Jul. Kram Anki