8 februari 2023

Att vidga sina vyer

Tänk utanför boxen, vidga vyerna, se dig om, kliv ur din bekvämlighetszon... tänk nytt! Ja, det finns många uttryck när man fastnat i något och redan bestämt sig och inte låter något annat komma in. Ibland blir det en positiv överraskning när man ser sig om. Ibland inte. Det kan också utmynna i att det man redan bestämt sig för blir ännu mer tydligt.

Så. Nu tog jag mig för att tänka utanför boxen och igår var jag på visning av en toppenlägenhet i ett annat 65+boende än det jag bestämt mig för. Som sagt, lägenheten hade en bra planlösning och var så fin, helt nyrenoverad... men balkongen var bara lite större än min nuvarande. Det är ju det där med balkongen jag hakar upp mig på.


Min tydliga målbild som jag haft i snart tre år är att jag sitter i skuggan i en av mina korgstolar på den stora, djupa balkongen och sippar på ett glas rosé. Behöver bara blunda så ser jag.

Så jag tackade nej till den superbra lägenheten och bereder mig på att vänta lite till. Ännu mer stärkt i min övertygelse om att målbilden en dag blir verklighet.

Tålamod, tålamod... tålamod.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kändes det inte rätt så är det bättre att vänta. Plötsligt händer det! Jag håller tummarna 🤞 Eval8

Villa Ryttarängen sa...

Ja bättre att vänta. Attraktionslagen funkar. Kraaaam Pia

MirandaMaräng sa...

Bäst att vänta lite för det ska ju kännas helt 100 att det är rätt! Snart så dyker nog drömlägenheten upp. . .!!! :-)
Ha en fin dag!
Kram

Mamma C sa...

Kanske bättre att vänta och ha is i magen. Snart dyker din drömlägenhet upp.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Hoppas hoppas sååå för din skull att din önskan snart slår in!! Jag förstår verkligen din längtan. Och att flytta är ju ändå en ganska stor apparat, så det är ju viktigt att det blir rätt! Som jag gick här runt i kvarteren, när jag var på jakt efter en lägenhet. Jag drömde och fantiserade... många liknande lägenheter här i området ligger precis vid vägen, och så ville jag inte riktigt bo, så jag var ganska snäv i mina drömmar, det fanns inte så många hus som var "perfekt" att välja mellan om man säger så. Jag hade is i kistan, gick på visningar men väntade in, och så till slut fick jag ju den här, så det var nog meningen ;)
Och nu hoppas jag det är meningen att du skall få rätt lägenhet också!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Så klokt av dej att tänka utanför boxen. Hoppas verkligen att du finner din lägenhet med både badkar och större balkong, kanske i österläge? När du valt att kanske titta åt ett annat håll kanske den dyker upp snabbare än du anar. Hoppas, hoppas!
Helt enligt Anders Hansen - han med hjärnan, ja hjärnforskningen alltså. En väldigt intressant serie som jag följer.
Håller alla tummar för dej!
Kramar
Lisa

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,
Det finns ett ordspråk som säger att "allt kommer i rätt tid för den som förväntar sig det". Så jag är säker på att du en eller annan dag kommer att hitta lägenheten med dina drömmars balkong.

Kram Hélène