26 maj 2023

Att få bo i skuggan av ett äppelträd...


Äntligen kan jag berätta. Nu är det klart. Jag ska äntligen få mitt längtans boende. I tre år har jag suktat efter en lägenhet i just detta hus. Fattar inte att det är sant! 

Ni som varit med här under åren har hållit tummarna flertal gånger när jag sökt en lägenhet som blivit ledig. Alltid har det varit någon annan som haft högre poäng än jag. Och varje gång har jag blivit så besviken och ledsen. Björken, som det längtiga huset heter är ett 65+boende i fem våningar, lika centralt beläget som där jag bor nu. Attraktivt på alla sätt man kan tänka sig.

Och vet ni? Utanför balkongen växer ett stort gammalt äppelträd. Det kommer att skugga bra soliga och heta dagar.

Tack för alla hållna tummar genom åren. Nu kan ni släppa taget.

Jag är så glad!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir för din skull. Nu kan du se fram emot lite svalare balkong och lägenhet.👍
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Anki

Villa Ryttarängen sa...

Men åhh så roligt. Grattis. Skönt att sitta i skuggan av ett äppelträd. Kraaaam Pia

Anonym sa...

Grattis 🙌🏻 Jag hoppades att det skulle vara det som var hemligheten vi höll tummarna för 🥰 Så glad jag blir för din skull! När går flyttlasset?
Jag älskar äppleträd, om det skulle ha undgått dig🤣 Eval8

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Je suis contente pour vous. Vous allez enfin avoir l'appartement dont vous rêviez depuis si longtemps avec un balcon et de la verdure autour.
J'ai hâte de voir les photos de ce nouvel endroit où vous allez habiter.

Bon weekend et prenez soin de vous.
Kram
Hélène

Rosor och ruiner sa...

Men ååh vad glad jag blir för din skull!! Hoppades så himla mycket på detta, och mina tummar har nästan vitnat ;) Vilken trevlig nyhet så här på fredagen, och vad roligt det skall bli att följa din resa dit, och se hur ditt längtans boende ser ut!

Blir det inflytt innan sommaren, eller behöver du stå ut med värmen en sommar till?
Kram Gunilla

Anonym sa...

Grattis. Så kul att det gick bra till slut. Tycker så mycket om dina inlägg.
Kram Ewa

Anonym sa...

Grattis då ser vi fram mot inflyttning 💐

Mamma C sa...

Åhhh, vad roligt. Äntligen slår din dröm in.
Ska bli skoj att se din nya lägenhet när det är dags för flytt.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Tummelisa sa...

Så roligt. Tänk när man längtar efter något, och äntligen får det. Lycka till med ditt nya boende.
Trevlig helg!

Kram Tummelisa

Anonym sa...

Grattis! Äntligen! Ska bli så roligt att följa dig på den nya resan!
Marianne, Vätö

lisashus sa...

Äntligen! Grattis till dej och det var ju på tiden!(Jag anade nästan).
Så underbart att du blivit "bönhörd" och slipper din heta balkong och varma lägenhet när det blir soligt och varmt! Ja, detta är ju outhärdligt.
Så glad för din skull!
Kramar
Lisa

Isas Trädgård sa...

Så härligt - stort Grattis till dig !
Lykca till med drömboendet !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Vallmo sa...

Åh så roligt!
Lycka till och allt gott önskar jag dig!

Peela Green sa...

Hurra vad glad jag blev! Här hållit tummarna! Grattis och så himla roligt!

Anonym sa...

Åh så roligt! Grattis! Hoppas få se många bilder ifrån allt det nya!

Vit Hortensia sa...

Men du så roligt!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS :-)
Så nu blir det till att planera, packa och flytta till dina drömmars boende. Ska bli så spännande att följa med dig dit <3
Kram Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Åh vilken lycka! Ibland slår drömmar in :) Grattis!
Kram från Titti

Anonym sa...

Stort grattis från Roslagen! Såå underbart för dig som väntat så länge!
Kram
Marie E