30 augusti 2023

Stickar ullkofta i koksgrått


Någon ville veta vad jag tänkte sticka av garnet jag beställt. Inget mer upphetsande än en enkel ullkofta. Men först måste ni titta på den fina buketten jag har på köksbordet. Just dessa färger är de jag mest tycker om. Jag får en ny bukett varje vecka som dotter Lisa plockar i sin trädgård. Gulligt va?

Fastnade för denna nätta modell och beställde garn som passade i stickfasthet. Har många koftmönster tidigare men detta tilltalade mig och var dessutom ett mönster man kunde ladda hem gratis och skriva ut.

Som synes valde jag Drops Karisma i 100% ull. I färgen koksgrå, en närapåsvart som är aningen melerad och mer livfull än plattsvart. Passande nog kom garnet precis lagom till friidrotts-VM. Inte för att jag är särskilt intresserad av idrott. Men i friidrott händer det saker hela tiden så där kan jag titta och samtidigt sticka. Och visst blev det några nervösa varv medan jag väntade på Mondos guld i stavhopp. Såg också Daniel Ståhls sista kast som blev till guld. Vilka talanger vi har!

På fredag börjar sköna september. Jo, jag tycker det!

Ha det gott!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg modell och härlig färg. Jag älskar också september stickar strumpor just nu. Vilken tur du har som får buketter av din dotter man kan inte få nog av blommor ha en härlig dag.

Vit Hortensia sa...

Så vackra höstfärger i din bukett....och på garnet du använder. Kommer säkert att bli en jättefin kofta och du får mannekäng och fota sen när den är färdig ;-)
Maken tittar på friidrotts VM och jag såg faktiskt Mondos guldhopp även om det är det enda jag har sett när det gäller friidrotts VM. Konstaterar att jag väldigt sällan sätter mig framför tv:n. Den platsen får maken ha helt för sig själv :-)
Ja, snart är vi inne i september, dagarna springer iväg. Ha en härligt fin vecka! Kram
Birgitta

Mamma C sa...

Vilken vacker bukett du fått. Och så roligt att få en ny varje vecka att sätta på bordet.
Både modell och färg var snyggt.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Anonym sa...

Finare bukett än den dahliabukett jag köpte när vi var hemma. Den slokade samma kväll.
Fin färg på koftan.
Även jag tittade på friheten. Mest för vår väns sambo som tävlade i tiokamp. Det gick inte lysande, men vi fick se och höra vår vän och det var roligt. Hon är så engagerad att man blir glad bara av att se henne.
Ha en fin onsdag! Eval8

lisashus sa...

Det blir en jättefin kofta och färgen är härlig, med det lite melerade.
Vilken lycka att ha en dotter som servar med blommor, och vilka blommor sen!!! Ljuvligt vackra!
Kram
Lisa

Eva P sa...

Så festligt ,jag har också laddat ner det mönstret och började sticka igår :)

MirandaMaräng sa...

Så lyxigt att få en ny bukett varje vecka. . .och njuta av! :-)
Fin färg på garnet det blir säkert en mysig hösttröja!
Ja redan första september på fredag det ska bli härligt att få
rensa ut sommaren. . .har längtar länge för hösten är min årstid!
Ha det så bra!
Kram

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Quelle chance que votre fille ait un jardin fleuri dont elle vous fait profiter avec ses bouquets.
l'automne est ma saison préférée pour beaucoup de raisons.
Rien de plus agréable que de tricoter en regardant du sport à la télévision. On n'a pas besoin de trop regarder l'écran, juste écouter et regarder de temps en temps.

Bonne fin de semaine.
Kram
Hélène

Anonym sa...

Koftan den kommer att bli snygg i den valda färgen .Önskar jag kunde sticka 🙂