12 september 2024

Börja där du är...

Jag såg ett så bra citat hos Krikelins där hon uppmärksammade meningarna som Fredrik Backman lyfte fram i sitt sommarprat 2017. Minns inte att jag lyssnat då men tänker göra det nu. Jag har gått och tänkt på dessa kloka ord sen dess. Rader som man kan tillämpa på det mesta här i livet. Vill ni höra?


                                        Börja där du är. Ta det du har. Gör allt du kan.

Meningarna säger mycket och är så självklara. Ett mantra att upprepa för sig själv i situationer när man känner sig liten och villrådig. Börja där du är. Ta det du har. Gör allt du kan. 

Så inspirerande tycker jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var kloka ord! Ha en fin torsdag! Eval8

Vit Hortensia sa...

Kloka ord att tänka på och så otroligt fina solrosor på ditt bord!
Ha en riktigt bra torsdag och varma kramar kommer här till dig :-)
Birgitta

Hallon o Blåbär sa...

Verkligen mycket kloka ord.
Kram Carin

lisashus sa...

Kloka ord som stämmar bra tycker jag. Vacker sensommarbukett också!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Jag tar till mig orden. ligger mycket i dem. Och skall leta upp sommarpratet med, minns inte om jag lyssnade på det då. Tack!
Kram Gunilla

MirandaMaräng sa...

Tar till mig dessa kloka ord. . . som kommer att upprepas!
Önskar dig en fin helg!
Kram

Hélène sa...

Carpe diem !

Bon weekend et prenez soin de vous
Kram
Hélène