20 september 2024

När man hittar avglömt


 Tänk att man har saker i skåpen som man glömt att man har. Som porslinsklotet jag hittade när jag letade efter en annan sak (som jag inte hittade). Nu dammade jag av det och det hamnade på hyllan framför tavelväggen i vardagsrummet.


Minns att jag var lyrisk när jag fann det på trädgårdsmässan för hundra år sen. Använde klotet mycket i början, sen har det fått gästspela då och då genom åren. För att det inte ska rulla iväg så står det stadigt på ett litet gummiband. Jag tycker mycket om det fortfarande.

Men tänk att det är helg igen! Väntar kärt besök i morgon. Ha det fint ni också.

4 kommentarer:

Hallon o Blåbär sa...

Kul att hitta något som man glömt bort. Det var mycket fint klot som får ta plats på byrån.
Ha en bra fredag.
Kram Carin

Anonym sa...

Har ett likadant som jag tycker mycket om. matchade ju lampskärmen också.

Anonym sa...

Det passade väldigt bra in där!
Trevlig helg! Eval8

lisashus sa...

Visst är det kul, som att gå på loppis hos sej själv. Speciellt när man flyttat blir ju saker och ting lite röriga och ligga i glömska. Kul att du hittade detta för det är verkligen jättefint.
Önskar dej en fin fortsättning på fredagen och en skön helg!
Kram
Lisa