16 september 2024

Jag tog det jag hade


Tog orden från mitt förra inlägg på allvar... Börja där du är, ta det du har. Gör allt du kan. Så jag gjorde mig en ljuslykta av ett stycke dricksglas och två meter bastsnöre. Inte på något vis likt min saknade, sönderslagna ljuslykta, men god nog.

Tog det jag hade. Lindade bastsnöret runt glaset och knöt en knut. Det enkla tilltalat mig som ni vet. Helt gratis också... inte dumt.

Jag fortsätter ändå att leta efter den saknade. Vem vet, kanske det dyker upp en kopia någon gång i framtiden. 

Ha det gott i sköna september.

7 kommentarer:

Eval8 sa...

Den blev fin!

Rosor och ruiner sa...

Jättefin ju, klokt att gå från ord till handling!
Jag tänkte faktiskt på din ljuslykta häromdagen, när jag kikade runt på Tradera. Hittar jag en jag tror liknar din skall jag hojta till!
Kram Gunilla

villaryttarängen sa...

Fint med en lykta man gjort själv tycker jag. Kraaam Pia

Solstrimmor sa...

Tack för ditt engagemang i min ljuslykta! Har spaning på blocket och tradera... ifall!

Hallon o Blåbär sa...

Så fin den blev.
Kram Carin

lisashus sa...

Så fint och charmigt och bra att utgå från det man redan har.
Kram
Lisa

Hannas krypin sa...

Tycker den blev väldigt fin. Tråkigt dock med den sönderslagna lyktan.