4 mars 2015

Att drömma...


Så fort solen skiner nån dag så kastar jag längtansfulla blickar mot balkongen. Jag drömmer om en medelhavsträdgård med citrusträd, lavendel och röda pelargoner. Suck... i huvudet far tankarna runt.


En omöjlighet, jag vet. Men röda pelargoner, det kan jag ha! Kanske... jag älskar att fundera och planera. Jag skissar och lånar balkonginspiration från bibblan. Tänker, mäter och ändra mig igen. Hmm...


Men... ännu lär det dröja innan jag ens kan ha min balkongdörr öppen. Ser ni snön som ännu ligger kvar i parken? Fast, drömma kan man ju alltid!

Har precis blivit piggare igen efter den envisa stockholmssnuvan. Hoppas ni slipper undan bacillerna!

17 kommentarer:

Lena sa...

Härligt att drömma och planera! Det är ju en stor del av nöjet, kanske mer än halva....
Har inte så mycket snö kvar, men än är det långt till riktig vår!
Må så gott!
Kram Lena

Loppisälskare sa...

Åh det där känner jag igen. Men visst är det minst halva nöjet att klura, fantisera och drömma, även om det inte blir så i verkligheten. Jag har flera böcker som jag försjunker i då och då. Englanders böcker t.ex. och Apotekarens trädgård, eller kokböcker med Medelhavsmat som brukar ha så härliga bilder. Dröm på du, en liten bit av Medelhavet hamnar säkert på din balkong.
Kram / RosMarie

Ezter sa...

Att drömma och planera är nästan lika roligt det!

Meta sa...

Men precis det är ju så skönt att få drömma, man säger väl nåt som att planera och jobba med det man tänkt sig väl är mer än halva resan.....
En kall dag hos oss men ingen snö i alla fall ännu.
Skönt att din förkylning blivit bättre.Har hållt mig frisk nu i 2 år. Hoppas den inte slår till nu då.
Ha det så gott och njut dagen
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Att drömma är härligt, ibland slår drömmarna in! Jag köpte ett citronträd igår och drömmer om att få sätta ut det på verandan snart. Ser ut som våren kommer till helgen!
Kram, Ann

Isas Trädgård sa...

Det är det som är så mysigt nu - att drömma om sommarens stordåd!
Kommer att bli så fint hos dig med röda pelargoner och visst kan du ha ett medelhavstema på balkongen - fortsätt dröm Eva-Mari snart är vi där !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Ninnis sa...

Utan drömmar stannar livet....=)
Ha det gott...!!!

Kram Ninni

Huset bakom lindarna sa...

ja visst längtar vi alla vid den här tiden på året! Jag har stått en stund i verandan och planterat om några av mina röda pelargoner, för röda pelargoner hör sommaren till! Jag gick en runda i trädgården i dag och tittade på mina lavendelplantor och tänkte att jag får inte glömma att klippa dem tidigt....Jag såg dem blomma framför mej....
Kram/Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Man kan inte alltid vara realist - hu så tråkigt - utan man måste drömma ibland för att få glädjen i livet! Jag tror säkert du kommer att få det alldeles underbart på din balkong, det finns ju mycket som passar där. Dessutom har du ju en större balkong till din nya bostad.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

G:a Affären sa...

Att fundera och planera inne i huvudet är en härlig sysselsättning, och allt är tillåtet!
Skönt att du känner dig piggare och snart blir det väder att kunna ha dörren öppen.

Kramar /Cia

A House With A View sa...

Åh så himla fint du fått det i lägenheten!! Vad fint med gardinerna. Och den där farbror Claes-hyllan är bara såååå himla fin - vill ha!

Många kramar aka

lisashus sa...

Visst är det härligt att också får drömma!
Jag tycker denna tiden är nästan den bästa, när allt ligger framför och drömmarna får näring.

Jag är säker på att din balkong kommer att bli underbar - helt i din stil.

Hoppas att du också får en strålande, solig dag idag! Skönt att du känner dej piggare!
kramar
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Drömma måste man väl få göra och det är ju så kul också...blir säkert fint på din balkong i vår/sommar ;))
Helgen kommer tydligen att bli varm och solig, så njut !!
Kram bia

Mycket annat & lite betong sa...

Att drömma och planera är nästan lika roligt som att förverkliga det sen! Så härligt när det sen blir dags. Du får säkert en jättefin balkong!

Kram och sov gott i tystnaden!
Agneta

MårsArt sa...

Drömmar och planering är ju halva nöjet. Min balkong är på tolv kvm och just nu finns det ingenting där, men jag funderar och funderar...
Kram
Agneta

Jord under naglarna sa...

Den här tiden är ju ens drömmar och planer som allra bäst! Snart vår, men fortfarande för långt borta för att drömmarna ska grusas av olika anledningar. Jag bläddrar också i inspirationsböckerna nu!

Trevlig helg!

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh så fint det låter!
Men.... inte är det väl omöjligt!
Det finns ju citrusträd som inte större än en stor krukväxt, och lavendel är ju lättodlad, bara dom får komma in i värmen över vintern så borde det väl gå alldeles utmärkt! Blir roligt att se din balkong till våren!

Kram Anncathrine