16 juli 2017

Lördagsutflykt

Ateljé Y konst & trädgård ligger längs Dalälven i byn Stora Skedvi utanför Säter. Ett fantastiskt ställe som är öppet under juli månad varje sommar. Här är det konstutställning, musik, poesi och teaterkvällar, berättarföreställningar och som grädde på moset, ett café med goda smörgåsar. Vi är ett gäng som åker hit en dag varje år. Och hela tiden ser vi nya saker. Jag tog många bilder och här kommer ett urval som jag låter rulla på... bildtexter onödiga.















Hoppas ni nån gång har tillfälle att besöka stället! Läs mer om Ateljé Y här. Den vackra Skedvibygden har mer att bjuda på, till exempel Skedvi knäckebrödsbageri, Visthusboden och Brödleva

Önskar er alla en härlig ny sommarvecka.

8 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...


Gidkväll!
Ja, hoppas verkligen att jag får tillfälle att besöka detta ställe! Ser fantastisk ut.
Tack för din kommentar hos mif😍

Önskar dig en skön fortsättning på juli månad. (Går det inte otroligt fort? Var det inte nyss midsommar?)

Kramar Anncathrine

Vardag och flärd sa...

Stället ser väldigt trevligt ut och trädgårdskonst är spännande att upptäcka. Och nog är det så att man bör besöka samma ställe flera gånger för att se och ta åt sig allt.
Ha en härlig ny sommarvecka!
Kramar Eva

Merja sa...

Mysigt ställe du besökt! Gillade vallmo kapslarna👌😊
Ha det fint!

Villa Ryttarängen sa...

Kommer jag förbi där så ska jag absolut kika in. Härliga bilder. Kraaaam Pia

lisashus sa...

Vilka härliga bilder och så mycket fint att titta på och inspireras av, särskilt för en pysselperson som du, kan jag tro! :)
Härligt med utflykter i goda vänners lag, och fin gemenskap!

Tack för tipset - kanske kommer man uppåt landet någon gång och då är det guld värt med härliga tips på utflyktsmål!

Ha en fin start på veckan!
Kramar
Lisa

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Tack för din kommentar och tipset om Bokbörsen, har aldrig hört talas om det! Ska absolut höra om det är någon som har de fyra böcker jag saknar.
Tulpanfeber är en film som jag tänk se, vad tyckte du om den? Hörde en recension på tv 4, där liknade han filmen med en Harleqinbok. Men sa att Alicia Vikander var väldigt duktig.
Så många konstiga fel i min förra kommentar!!! Läser ju alltid igenom kommentaren innan jag publicerar den! Märkligt, ber om ursäkt för det.
Skrev den från min telefon, kanske bäst jag använder datorn, som nu.

Tack för sommarkramen, ber att få skicka en till dig också.
Anncathrine

Erikslundsliv sa...

Där var jag förra året och visade lite bilder här på bloggen jag med. Trevligt ställe! Synd att jag var borta i helgen, annars hade du kunnat svängt förbi på lite fika. Jag bor bara några kilometer därifrån!
Ha det gott!
Kram, Ann

Rost och rädisor sa...

Förstår att du gillar det stället. Härligt! Mycket att titta på och sköna omgivningar.
Lägger tipset på minnet.
Skön sommar!
/Anette