17 augusti 2018

Boktips


Jag har läst många bra böcker i sommar, bl a Håkan Nessers De vänsterhäntas förening. Suck, jag bara älskar Nesser! Hans sätt att berätta, hans karaktärer, händelser, hans språk med alla knorrar... allt! Och i denna bok möts inspektör Gunnar Barbarotti och kommissarie Van Veteren för första gången. Alla som gillar Nesser blir inte besvikna!

Men...


... jag tipsar också om denna roman, Holländarn av Birgitte Bergin. Den är ganska nyutkommen och jag hade hört mycket gott om den men inte trodde jag den var så bra! Ett familjedrama som sträcker sig över tre tidsepoker. Hemligheter, skuld, passion, svek och kärlek... bra ingredienser anser jag. Dessutom är den baserad på en sann historia. Lyckliga ni som har den oläst!

Fredag igen, kan knappt tro det. Men så är det och en fin helg önskar jag er.

7 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Lyckliga mig! Låter som en bok som jag skulle tycka om, tack för tips!
Kram o trevlig helg!
Gunilla

MirandaMaräng sa...

I den här varma sommaren har böckerna legat olästa. . .men nu är det dax att börja beta av dem!
Så tack för tipset. . .verkar intressanta o bra! Inga som jag läst!

Önskar dig en trevlig helg!

Kram

lisashus sa...

Tackar för boktipsen! Så roligt när man hittar böcker man inte kan slita sej ifrån. För mej blev det dåligt med läsningen i sommar ,men får nog ta igen det till hösten.
Uj, så det åskar här och regnet öser ner.
Fredagskramar till dej!
Lisa

Eva-Lotta sa...

Tack för tipsen. Har inte läst någon av dem!

Villa Ryttarängen sa...

Det låter så härligt när du berättar om läsglädje. Jag försökte nyligen att läsa igen men, nej det funkar inte. Jag är nog för stressad. Vill hinna så mycket och när jag lägger mig så somnar jag bums. Nesser har jag läst minns jag nu. Kram Pia

Annica sa...

Tack för boktips!
Har en hel hög på nattduksbordet, men flera får plats..;)
Kram o trevlig helg!
/Annica

HWIT BLOGG sa...

Åh perfekt med lite boktips! Har inget att läsa just nu så dessa böcker ska jag köpa...
Önskar dig den bästa av söndagar och TACK för din fina kommentar på bloggen :)
Kram från Titti