20 augusti 2018

Kunde inte hålla mig längre!


 Nej, kunde inte hålla mig längre! Har börjat skriva på min fjärde roman. För det är väl höst nu?

Den här gången har bokens huvudkaraktär ställt krav. Två gånger har hon, för det är en hon den här gången också, trilskats och inte alls velat ha de namn som jag gett henne. Märkligt. Men nu äntligen verkar hon vara nöjd med det tredje... Kerstin. Jag gillar henne, hon göra det som många inte vågar göra på äldre dar, hon börjar ett nytt liv. Nu säger jag inget mer. Gott sällskap har jag också som synes.


Min fina Iris... lika fin både till det yttre som inre. Vi pratar och diskuterar och oftast har vi samma syn på saker och ting. Jag är så glad att våra vägar möttes!

En fin vecka önskar vi er.

10 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Den ser jag fram emot :)

Villa Ryttarängen sa...

Kul! vad kreativ du är. Jag skäms ju som inte har läst alla dina men jag är ju inte dö än. Kraaaam Pia

Vform sa...

Fina Iris och fina du som är så kreativ!
Önskar dig Lycka till med ditt kommande projekt! :)
Kram Vivan

lisashus sa...

Åååh, så roligt och spännande att du börjat på en ny bok,och Kerstin är väl ett utmärkt namn! Ser verkligen fram emot nästa bok och gläder mej åt att du har så gott sällskap!
Lycka till med skrivandet och hälsa Iris!
Kram
Lisa

pelargon sa...

Verkligen roligt med ännu en bok.Vilket arbete,men till glädje för många. Trevligt namn... jag har det som andra namn.
Lilla Iris hon är ju så söt.Ja, det är något speciellt med katter.Jag har pratat med katten Sven idag och sen har han och Stina golden haft sällskap av varandra,när jag varit ute och grejat.Dom ligger på uteplatsen .Sven på en stol och Stina på markstenen.
Kram från oss alla
Margareta

Merja sa...

Vilken skönhet hon är din Iris!! Kul att ni trivs ihop...och att du skriver igen:)
Ha det fint!

MirandaMaräng sa...

Så spännande. . .ser verkligen fram emot att så småningom få läsa din nya bok!
Du har ju verkligen en fin assisten i Iris. . .med katter kan man föra långa intressanta diskussioner. . . !!! :-)
Ha en fin dag!
Kram

Vit Hortensia sa...

Har inte läst dina böcker, men kikat in på din blogg då och då genom Cia's blogg Den gamla affären. Även om hon inte längre är aktiv med sin blogg finns du ju i hennes blogglista! Roligt att få en kommentar från dig då och då och jag ser att vi är flera som följer varandra så nu hamnar även Solstrimmor i mitt flöde :-)
Vilken vacker kattdam du har som sällskap i ditt skrivande......och så roligt att skriva även om skrivandet tar både tid och energi.....det vet jag som också skriver fast på en helt annan nivå än du!
En härligt fin augustihelg önskar jag dig!
Kram
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Härligt med en ny roman! TÄNK att få skriva böcker! Jag håller mig till att kåsera på bloggen jag :) Underbara bilder på söta Iris också...
Kram från Titti

moa sa...

Hej. Önskar dej också en fin vecka!! Här i Nora har vi haft Noramarken idag med växlande väder.
Följer dej varje dag och kollar vad som händer.
Kram M