30 september 2018

Gysinge Byggnadsvård


I fredags for vi till Gysinge. Det är en vacker trakt med egen folkhögskola men också Gysinge Byggnadsvård.


Här finns allt man behöver för att tidstypiskt renovera sitt hus. Allt är så vackert och jag önskar att jag tagit bilder från butiken också. Därinne luktar det linolja och tjära och där kan man gå hur länge som helst och titta på fina tapeter, gardintyger och nytillverkade möbler i gammal stil.


Ett guldkorn är det och här hastar man inte fram.


En njutbar plats även för den som bara köper en påse av deras goda hallon/lakritskola. Men dotter Åsa handlade desto mer till sin glasveranda som snart är klar.


Gysinge ligger fem mil söder om Gävle. En pärla väl värd att besöka. HÄR kan du läsa mer.


Ha det bra i härliga hösten!

6 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Vilket ställe, kan känna doften av linolja ända hit :) Kul med den målade väggen på bilden!
Ha en fin söndag...
Kram Titti

MirandaMaräng sa...

Vilket härligt ställe. . . och husets alla kulörer känner jag igen! :-)
Ha en fortsatt fin dag!
Kram

Meta sa...

Där är det ju bara så mysigt att gå och botanisera. Vi åker ju ofta den vägen ner från Gävle så det blir ofta stopp där. den där spegeln skulle jag vilja ha..... Nyfiken nej inte jag inte
Ha det gott
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Det är ett ställe jag gärna vill besöka men jag näthandlar golvsåpa bl a från dem. Såpskurar golven i stugan, inte gjort i en handvändning men golven blir sköna att gå på.
Ha en fin början på oktober!
Kramar Eva

lisashus sa...

Så kul och intressant att besöka Gysinge! Så mycket fint som finns där och vilken ljuvlig miljö! Hoppas att ni inte blev myggbitna! Var där en gång en sommar och man höll på att bli galen av alla mygg, det var alldeles svart i luften! Så tyvärr gjorde myggen att vistelsen inte blev lika angenäm som den borde blivit!

Så spännande med din dotters glasveranda! Jag kan tro att det fanns en del där att handla till den!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Vi stannade till vid Gysinge när vi åkte till Gävle för att besöka Mackmyra whiskyby. Tyvärr hade vi inte så gott om tid att strosa runt där på byggnadsvårdsområdet, men en runda i butik och visningshus hann vi i alla fall med. Så inspirerande ställe!
Kram
Birgitta