5 februari 2019

Hyllan på plats och ett I-landsproblem


Nu är den målad och sitter på plats, hyllan jag sågade till. På något sätt så knyter den ihop tv-väggen nu. Tv:n blev inramad och därför inte så framträdande som tidigare. Alla saker jag plockat upp på den har haft andra platser tidigare. Inget nytt.


Så ser det ut på hyllan just nu. Nästa vecka kanske det är ändrat, jag tycker ju om förändringar. Förmodligen blir den så småningom fylld med böcker, det börjar bli trångt i bokhyllan.

Undrar ni vad den fula misspassade bruna väggdosan är för något? När jag flyttade in för sex år sen så ville jag ta bort den. Men se det gick inte för dosan är en mätare som ger ett genomsnittsvärde av inomhustemperaturen för hela huset och finns bara i vissa lägenheter... såklart i min. Inte mycket att bråka om men stör mig enormt, det gör den. Ett I-landsproblem... jag vet. Tänker nu att jag kan sätta en växt på hyllan som får hänga ner och dölja fuldosan. Ja, så får det bli!

Ha det gott!

5 kommentarer:

lisashus sa...

Så bra det blev med hyllan, och hyllor är verkligen användbara! Undrar bara hur du fick upp konsollerna? Men du kanske har bra väggar, alltså inte betong eller så. Här får jag verkligen planera om jag ska ha upp en sådan pjäs - folk med specialverktyg alltså.

Jättesnyggt! Just att man kan variera innehållet på hyllan är ju så bra! Du kan verkligen vara nöjd!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Blev kanonbra med hyllan. En blomma som hänger över mätgrejen är en smart lösning på i-i-landsproblemet med.
Kram Carin

Eva-Lotta sa...

Det blev jättebra med hyllan! Hoppas du har en rejält utväxt blomma redan som du kan placera där, så döljer den snart dosan! Bra ide!

Rosor och ruiner sa...

I-landsproblem, men jag förstår dig precis! Sånt kan reta mig också, enormt! En blomma blir perfekt! Och hyllan blev ju jättebra där!
Kram Gunilla

Vit Hortensia sa...

Dessa estetiska problem som fula dosor och tv apparater. Din tv är ju ändå hyfsat diskret och hyllan gör sig jättebra där ovanför! Min make köpte en 55 tums tv......ingen hylla i världen kan få den att smälta in i inredningen!
Varm kram
Birgitta