3 februari 2019

En decimeter i timmen


Nu, när jag går här och är rastlös i väntan att få en ny knäled, så får jag för mig en massa saker. Sånt jag inte brukar göra. Jag sågar till ett skrotat hyllplan som för att passa där jag vill ha det måste kapas fyra centimeter... på längden.


Jag sågar och sågar, en decimeter i timmen ungefär. Sen måste armen vila. Skivan är lååång och sågen är slööö. Men jag är envis. Lite mer ont i armen får jag stå ut med. Visar när den kommer på plats.

Såga, såga... såga.

Glad söndag!

9 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du har kommit långt! Rakt och fint ser det också ut! Ha en skön söndag :)

Vit Hortensia sa...

Usch vilket slitgöra. Vet precis hur det känns! Är så glad över alla maskiner maken skaffat genom åren som fixar de flesta jobb på nolltid, men nu är du säkert klar och har fått hyllan på plats :-)
KRAM
Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Härligt med kreativa kvinnor. Ser ju jättefint ut det där. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Sakta men säkert är du nog snart klar med sågandet. Jag tycker du gör det väldans bra också. Såga är ingen enkel sak och det brukar bli snett. I alla fall när jag sågar 😜.
Kram Carin

lisashus sa...

Kära nån så du jobbar! Att såga på längden kan inte vara lätt! Oj, så långt det blir! Undra på att du tar en dm i timmen - klokt!
Önskar dej bara lycka till och ser fram emot resultatet!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

oj, oj, vilken kämpe du är!! Hejja, hejja! Du har kommit långt!

Kram Gunilla

Margareta sa...

Ja,ibland kan man få för sig saker....som att såga .Det kommer ju att bli så bra.Visst får man offra sig ibland .Det kan kännas i både armar och ben och rygg.Jag hade ganska ont i min arm när jag skrapat köksbordet.Men såna smärtor brukar ju gå över.Spännande att se det färdiga resultatet.
De goda bullarna i förra inlägget gör att man får svälja saliv några gånger bara genom att titta på dom. Så bra när dom är små och man får ta två!!!!
Vi har just ätit hemgjorda små semlor.men det blev bara en.Gott!
Jag behöver nog lite extra energi för att orka med snöskottningen.Ganska efterhängset...när det snöar varje dag.Men vackert är det.

Önskar dig en fin februarivecka!
Kram Margareta

Annica sa...

Åh, käre värld vilket jobb!!
Mycket imponerad av din fina raka sågning!
Kämpa kämpa!!

Kram Annica

Bettys beundran sa...

Klart man får ta två om bullarna är små. Den formen du bakar är Gotlandsknut - delas på mitten. Min Gotländska livskamrat är uppväxt på dem sedan mycket tidig ålder - med kaffe till!