29 oktober 2019

På kökshyllan


Kommer ni ihåg att jag visade den söta lilla dvärgcissusen för någon månad sen? Den har växt så mycket att jag måste flytta den så rankorna kan hänga fritt. Här kan du se den liten.


Enda platsen som var ledig var på kökshyllan. Kanske är det för mörkt, trots att det ser ljust ut nu när solen skiner?


I gott sällskap av en av mina madonnabilder som jag är så förtjust i, kransen av renfana, nu flera år gammal, en mortel jag ofta använder...


... en bukett torkade smörblommor och lilla söta kvasten, så praktisk att borsta bort både ett och annat med.

Äntligen har vi haft flera dagar med vackert höstväder, också idag. Passar på att ta en promenad varje eftermiddag medan solen är framme. Tack för alla fina kommentarer om mor. Tänk att så många ville lyssna på hennes reportage!

Ha en fin dag.

4 kommentarer:

lisashus sa...

Den är verkligen söt och dekorativ den blomman! Så härligt när de trivs och växer.
Så fint med renfanakrans och smörblommor! Något att vila ögonen på nu när vintern närmar sej, och påminnas om att det kommer en sommar.
Ja, härliga soldagar och riktigt kallt har vi haft här. Frostigt och is på pölarna hela dagen. Härligt med klar och kall luft!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Passar bra där på hyllan så den kan växa ännu mer.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så frodigt och fint det grönskar där på hyllan! Hoppas den klarar sig fast dagarna blir kortare och höstmörkret sänker sig allt tidigare.
Fina dagar önskar jag dig!
Kram Birgitta

Eva-Lotta sa...

Vilken växtkraft! Och så fina smörblommor håller sig!
Jättefint väder nu ett par dagar!