3 februari 2020

Solskenssöndag... äntligen


Äntligen en solskenssöndag! Det blev en långpromenad runt sjön. Det blåste himla kallt på hemvägen men det var det värt för att få lite sol på näsan. Häromdagen, när jag gick en kortare promenad och utan sol, upptäckte jag högar av beskurna trädgrenar längs promenadvägen. Perfekt för den som bor mitt i stan. Jag bröt några kvistar från träd jag inte vet namnet på. Kanske något parkträd?


Knopparna sprack ut så fort de kom i vatten.


Nu har jag vår på soffbordet. Fina keramikkannan fick jag av tomten. Tänk att han vet precis vad jag tycker om!

Hoppas ni också fått sol på era näsor under helgen. Det kan vi minsann behöva efter alla dystra gråa dagar de senaste veckorna.

Önskar er en fin februarivecka.

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja tänk så fint med lite grenar från naturen. Jag ska försöka hitta något och sätta i vas jag med. Snygg kanna. Kraam Pia

Mamma C sa...

Vilken vacker kanna du fick utav tomten 😉.
Det var vackert med naturkvistar i den.
Vågar knappt säga att jag har ett underbart väder här just nu. Det är som en svensk sommardag. Vi har haft termometern på +23 så jag klagar inte.
Men i Sverige behöver ni verkligen lite sol nu så dystert som det varit så himla länge.
Ha en fin ny och bra vecka.
Kram Carin

Eva-Lotta sa...

Jag ska ta en promenad till biblioteket nu. Blåser mindre idag och solen skiner🤗underbart!
Jag har tagit in några grenar, dem blev det inget av. Får prova en annan sort.

lisashus sa...

Vilken vacker söndag vi fick och så fina kvistar på ditt bord. Perfekt dag för promenad, även om det blåser. Tänk, att knopparna har kommit så långt att de slår ut direkt!
Vilken snäll tomte du har som ger dej en så fin kanna, den är verkligen jättefin!
Här har vi lika fint väder idag, men lite kallare och ingen blåst. Härligt med sol och vi behöver den nu.
Ha en fortsatt fin start på veckan!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Så härligt gröna kvistar i din kanna! Nu märks det att det blir ljusare, solen visar sig lite mer och VÄRMER när den är framme. Ljuvligt! :-)
Hos oss är det just nu ganska många minusgrader ute, men inne sprakar brasan och tulpaner med plockade videkvistar sprider vårkänslor. Köpte 10 p tulpaner för 19.90......då kunde man lätt unna sig att köpa flera buketter!
Fina dagar önskar jag dig!
Kram Birgitta