11 maj 2020

Måndag igen


I Kristineparken utanför mina fönster har Stjärnmagnolian blommat ett bra tag. Varje gång jag går förbi måste jag sticka in näsan och känna den milda doften.


I natt har det varit några minusgrader... hoppas den klarat sig och orkar hänga i lite till. Efter gårdagens regn är himlen knallblå just nu. Men det blåser och termometern står på nollan så promenaden får allt vänta. Under tiden ska jag städa undan härjningarna efter Iris fem-årskalas i går. Nej, jag bara skojar. Jag städar bara när det behövs... och det gör det nu. Vårt firande blev minimalt, men sjöng för henne på morgonen det gjord jag. Hon hälsar förresten och tackar nådigt för alla gratulationer.

Ta hand om er och gör nåt roligt av den här dagen. Kram!

8 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Sol och kalla nordanvindar har vi också den här måndagmorgonen i Mälardalen. Tänker plocka av rabarbern idag när plusgraderna blir några fler. Det är proppfullt i pallkragen och om det blir som yr.no spår så kommer det snöblandat regn i morgon. Känns ju verkligen inte som någon höjdare!
Varm kram
Birgitta

Eva-Lotta sa...

Så fin Magnolia! Solen skiner här, men det blåser. Maken mår bra, men får vara hemma några dagar för säkerhets skull.

Mamma C sa...

En sådan magnolia fanns i vår trädgård i Sverige.
Här regnade det igår ett bra tag. Men idag är det klarblå himmel och på min morgonpromenad var det +18 redan kl.07.00.
Kram Carin

HWIT BLOGG sa...

Efter en solig och skön helg så frös jag nästan näbben av mig i morse :) Bitande kyligt och det ska visst bli frost inatt, ja det känns minsann.
Ha en fortsatt härlig vårvecka...
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Så himla fint! Jag är så glad för min lilla som blommar nu. Kraaaam Pia

Herr Nilssons Fru sa...

Who Magnolia de är så underbart fina.

Kramiz

lisashus sa...

Vilken underbar Stjärnmagnolia du har i din närhet! Vilken lycka! Så vackra blommorna är och den gör skäl för namnet.
Kyligt här också, och jag får ta in murgrönsviolen och lite andra uteblommor över natten. Vilket jättetrist väder när det ser så fint ut inifrån. Här regnar det lite just nu, och jag vet att en del har fått snö.
Man kan bara hoppas att vi får lite vårvärme snart.
Så mysigt med Iris´ kalas. Jag kan tro att det var populärt!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Sån fin magnolia, förstår att du njuter av den! Hoppas den inte tagit skada av frosten, de brukar ju inte gilla frost...
Och så vackra Iris, har ju grattat på Instagram men säger Grattis här med! Hon är ju så vacker, va skönt att ni oftast har samma åsikt ;)

Kram Gunilla