6 maj 2020

Ombyte förnöjer...


... i alla fall mig! Jag gillar att flytta runt på mina saker, att göra små förändringar. Mitt slagbord erbjuder en ny scen att göra förändringar på. Just nu har Åsa Brandts flaska fått en mer framstående roll och i den har jag stoppat en torkad dillkrona. Just dillkronor blir så vackra när de torkat. Jag har dem lite här och där på hyllor och bord.


Det enkla räcker för att tilltala mig. Och tills jag hittar något grönt att förgylla bordet med får dillkronan spela primadonna.

Ha en fin onsdag!

8 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Hej här kommer jag!
Visst är de kul att ändra om lite ibland. Ser redigt fint ut där på ditt slagbord. De där borden är verkligen praktiska och tar lite plats när man inte vill ha det i sin fulla skala.
Läste lite i ditt tidigare inlägg ocm serier och vår stora kärlek, den har jag inte sett kanske skulle kolla lite. Annars ser jag en del serie nu mera när man kan kolla när man vill och kan, de e perfekt. Just nu ser Cobra, Rebecka Martinsson och avslutade nyligen Sjölyckan. Så inte att förglömma Glamor som jag tagit över efter mor min :) skitserie men jag kan inte sluta, de e gift.
Kramiz

Mamma C sa...

Det räcker ibland att bara flytta runt lite på sina prydnadsföremål för att få till något nytt och vackert.
Det är många blommor och växter som blir ännu vackrare när de får torka tycker jag.
Ha en fin onsdag, här skiner solen, hoppas den gör det hos dig med.
Kram Carin

lisashus sa...

Ingen dålig primadonna denna dillkrona! Så fint och i den flaskan dessutom!
Ja, ditt nya bord verkar få en alltmer given roll hos dej. Kul att du tycker det passar så fint, för det gör det verkligen och den lampan, som jag alltid beundrar! Såååå fin den är och till allt det andra! Så mysigt hos dej! Snart får du ställa fram grönt!
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Torkad dillkrona var något nytt för mig. Så lätt och graciös i sin vas! Roligt att slagbordet fick vara kvar. Ibland måste man vänja sig när man byter från mindre till större, men ett slagbord måste vara väldigt praktiskt när man kan anpassa till tre olika storlekar från vardag till fest :-)
Kram Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt i sin enkelhet. Fin grön flaska du har där på slagbordet. Jag gillar också att flytta runt på saker som jag har för att få förändring. Kraaam Pia

Evas Pyssel sa...

Väldigt fiffigt med dillkronan. Ska komma ihåg det. Olika grässtrån kan också vara dekorativa att sätta i en vas. Just nu är tulpaner och andra vårblommor prioriterade i mina vasar. Älskar de vilda blommor speciellt.
Ha det fint önskar Eva

Jessica.Viggesjöö sa...

Hej
Nu har jag läst ut dina 5 böcker och jag ville inte att dom skulle ta slut�� alla är sååå bra, jag har drömt mig bort i pionträdgården, pannkakriet , i vävkursen����
Jag håller tummar och tår att det snart kommer en ny bok, jag står på första plats att beställa��

Jag önskar dig en fin sommar����

Mvh Jessica viggesjöö

HWIT BLOGG sa...


Sånt gillas :) Det enkla är det vackra...alltid.
Önskar dig den finaste av helger, med mycket sol och glädje!
Kram från Titti