22 juni 2020

Sommarläsning... Med varje andetag


Vilken härlig midsommar vi haft! Så perfekt, på alla vis. Visst behövs det regn nu, här har knappt kommit något alls under juni. Men nu njuter vi av sommaren och jag kan inte låta bli att tipsa om en fantastiskt fängslande berättelse jag fortfarande tänker på. Nicholas Sparks har skrivit många böcker i feelgood-anda. Med varje andetag heter en av dem och jag läste ut den på stört! Perfekt sommarläsning.

"Längs med stranden i Sunset Beach korsas två främlingars vägar. Deras möte ska komma att förändra deras liv för alltid. Det är en gripande berättelse om hemligheter och sorg, om kärlek och längtan, om drömmar och hopp."

Må gott och ha en fortsatt fin vecka. 

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Han har verkligen skrivit många fina böcker!
Ha en fin måndag!

Mamma C sa...

Tack för boktipset.
Kram Carin

lisashus sa...

Ja, vilken sommar vi har! Dessvärre verkar vi aldrig få något regn, men jag hoppas på att det blir idag eller i natt.

Böcker blir oftast lästa på sommaren under äppelträdet hos mej. Tusen tack förtipset! Den boken låter precis som en sån jag skulle vilja läsa!
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Den boken.....och författaren sätter jag upp på min lista! Saknar just nu bra böcker att läsa. Brukar köpa på loppis för en billig peng, läsa dem, lämna dem till min mamma så hon får läsa dem och så skänker jag tillbaka dem till loppis, men nu har det ju blivit väldigt lite loppis......och inga böcker.
Här hänger molnen mörkgrå just nu, men jag tror inte de kommer att släppa ifrån sig någon väta, det ljusnar redan bakom dem. Vi fick en hel del regn förra veckan, men det skulle behövas igen när det varit så blåsigt och varmt. Skulle nog inte bry mig så mycket om vi inte hade trädgård, men när gräsmattorna börjar bli knastertorra och växterna börjar hänga för att spara den lilla fukt som är då lider jag och börjar fundera på regndans :-)
Kram till dig!
Birgitta

MårsArt sa...

Hallå där i värmen! Vi har haft lite regn och moln efter midsommar, men nu är värmen på gång tillbaka. Nicholas Sparks är riktigt bra. Jag har läst flera av hans böcker och tre av dom har blivit filmer, också sevärda. Jag har en hög med böcker som ska läsas i sommar. Det är ett måste för mig att läsa. Just nu målar jag inte så mycket. Känns som om jag "tappat fart" under Coronan...
Må så gott med dina böcker på din balkong!
Kram
Agneta

Rosor och ruiner sa...

Tack för boktips! Har just börjat i första boken om "De sju systrarna" och den är bra, kan rekommendera!

Kram Gunilla

MirandaMaräng sa...

Tack för boktipset och tack för tidigare tips om svtplay serien "Vår Stora Kärlek"! Har nu plöjt igenom alla 4 säsonger och 20 avsnitt. . . !!! :-)
Ha det så bra i värmen!
Kramar

Bettys beundran sa...

Så fint att få ett boktips. Vi har det så varmt i S-holm så det går faktiskt inte att vara ute. Det blir att vara ute på morgonen och sena kvällen. Som tur är har jag en fläkt som är väldigt effektiv. ha det gott.