18 juni 2020

Midsommartid


Igår, innan regnet som skulle komma men som uteblev, plockade jag hastigt de blommor jag hittade på nära håll. Allt är inte riktigt utslaget men fint ändå. Mjölkört, rölleka, käringtand, vitmåra, prästkrage, en kvist av något slag och lite olika gräs.


I år blev det en yvig bukett, mitt slagbord behövde det. Jag är så glad att jag hittade just det här på auktion i våras. Minns ni min tvekan i början?


Hur kunde jag först tycka att det var för stort? Det är perfekt. Under den vita färgen ser jag originalfärgen skymta. Kanske jag en dag försiktigt börjar skrapa fram den. Men det är ett mastodontarbete... jag vet för jag har gjort det ett par gånger förut, men då med betydligt mindre föremål. Ett vinterprojekt kanske? Hm.

Hoppas ni får en härlig midsommarhelg. Jag ska ut på landet och lufta mig, umgås försiktigt och förstås... på armlängds avstånd.

Glad midsommar på er alla vänner!

11 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Underbar bukett. Jag plockade in en i går kväll just med lite spretiga gräs och blandat från dike och rabatt. Ditt slagbord är jättefint där. Man är ju ofta tveksam när det ska ske förändring. Glad Midsommar på dig och just det.. Maken mår väl inte så där jätte bra men lever i alla fall. Kraaaam Pia

Eva-Lotta sa...

Jag borde kanske också plocka en midsommarbukett! Vi ska ju vara hemma så.
Jag var helt säker det skulle regna igår men det blev inget av det.
Ditt slagbord är perfekt!

Eva-Lotta sa...

Och Glad midsommar!

Rosor och ruiner sa...

FÖrstår att du är glad för ditt bord, det är verkligen fint! Och inte alls för stort! Underbar bukett!

Önskar dig en fin midsommar!

Kram Gunilla

Mamma C sa...

En riktig yvig och vacker sommarbukett som du plockat.
Ha en fin midsommar du med nu.
Ditt bord var ett kanonklipp som du gjorde.
Kram Carin

MirandaMaräng sa...

Här regn i två dagar verkligen behövligt! Men nu lika varmt igen!
Fin sommarbukett du plockat. . . här nere har många blommor redan blommat ut så det gäller att snabba på om man ska få ihop 7 sorter. . . !!! :-)
Trevlig Midsommar
Kram

Tante Mali sa...

I really love these kind of wild flowers bouquets. Happy midsommar and all my best from Austria
Elisabeth

Vform sa...

Härliga underbara blombuketter som nu finns till förfogande! Yviga eller inte - alla är lika fina! Skickar en över havet för att önska dig en skön Midsommarhelg!

Tack för hälsningen!
Kram Vivan

Annica sa...

Härligt att kunna plocka in de vackraste buketter utav nästan ogräs i dikeskanten! Älskar din "yviga" bukett.
Ha en fin Midsommar du också!

Kram Annica

Vit Hortensia sa...

Underbart att kunna plocka in av det naturen bjuder på. Din bukett är verkligen "SOMMAR" :-)
Visst minns jag din tvekan, men ibland får man avvakta lite och se om man vänjer sig.....och det gjorde du ju. Perfekta pussel och pysselbordet :-)
Ha det så mysigt ute på landet!
Midsommarkram till dig!
Birgitta

lisashus sa...

Vilken underbar bukett och de vilda blommorna är ju de vackraste. Passar perfekt på ditt fina slagbord!
Önskar dej en riktigt fin och härlig midsommarafton, och vilket väder va!!
Kramar
Lisa