29 juni 2020

Kalasträdgård i Lönnemossa


Mille fyllde fjorton år i veckan och i lördags var det kalas i skuggan på altanen. Jag tog några bilder i dotter Lisas gamla, lite rufsiga trädgård, där det växer så det knakar.


Titta bara på flädern vid farstuknuten! Hon klipper ner den helt sådär vart tredje år för att den blir för stor. Igår blev det saft av en del klasar.


Så fint när gammelrosor och schersmin växer in i varandra.

 

En fin bukett fick jag med mig hem. På lördag är det kalasdags igen. Då fyller dotter Åsa år och jag har precis gjort klart hennes önskade present... ett skissförslag till trädgårdens baksida. Som alltid, en utmaning... men en så rolig sådan.

Ha en fin vecka med behagligare sommartemperatur och kanske en hel del regn... får vi hoppas!

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Fläder växer så det knakar. Vi fick klippa vårt hårt ganska ofta med.
Så gott med flädersaft och buketten var vacker.
Ha en bra ny vecka.
Kram Carin

Villa Ryttarängen sa...

Fint med fläderblommor och pioner. Inte visste jag att det gick bra att klippa ner hela busken. Ska tipsa min mamma om det.Ha en fin dag. Kraaam Pia

Evas Pyssel sa...

Jag vill också ha en fläder på min tomt !!!!!!!!!!!!!! Men grannen har en och där får jag plocka blomklasar om jag vill. Jag har gjort saft som jag brukar. Ett måste !!! Har sett att det finns en blodfläder med rosa blommor. Den ger rosa saft. man kanske ska prova.
Ha det fint önskar Eva

lisashus sa...

Vilken ljuvlig trädgård hon har och vilken lycka att ha tillgång till den.
Finaste blomningen nu! Vilken fantastisk fläderbuske hon har. Det är kanske så man ska göra - klippa ner den då och då. Mina växer ju mest på höjden.
Spännande med presenten! Säkert blir den väl mottagen!
Njut av svalkan vi fått nu!
Kramar
Lisa

Eva-Lotta sa...

Jag vill också kunna plocka in buketter från trädgården. Men det har jag verkligen inte blommor till!

HWIT BLOGG sa...

Åhh vilken fläder! Kul med lite sommarprojekt också...
Ja buketter kan man aldrig ha för många av inne :)
Sommarkram från Titti