22 september 2020

Hej hösten!

Det infinner sig ett lugn nu när hösten gör sitt intåg. Jag njuter verkligen av promenaderna den här tiden. Visst kan det blåsa snålt ibland men det gör det ju övriga årstider också. En tillåtande årstid... man kan sitta inne och läsa en hel dag utan att få dåligt samvete. Påbörja roliga projekt, möblera om, köpa en ny varm halsduk... börja virka mormorsrutor till en ullpläd. Soliga dagar går det fortfarande att dricka en kopp kaffe på balkongen. Cykla till svampskogen. Sa jag att jag njuter?

Hoppas ni gillar hösten lika mycket som jag. Kram!

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hösten är ingen favorit för mig, men än så länge duger det. Sommarvärme och blå himmel är jag tacksam för.

Mamma C sa...

Hösten är vacker med alla dess färger som den levererar. Men kylan som sakta börjar krypa på när hösten kommer och mörkret som kommer fortare och fortare är ingen hit alls.
Vi får mörkare tidigare här också nu men vi har fortfarande värmen som jag gillar.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Jag är egentligen en extrem vårperson, men när hösten är som den är nu, med värmen som dröjer kvar, har jag absolut inget emot den.....och egentligen har jag inget emot när det regnar och blåser heller för jag har lärt mig att anpassa mig. Varför ska man stånga sig blodig över något man ändå inte kan påverka?
Förut var jag så envis med att det jag planerat skulle göras och blev frustrerad över att vädret satte krokben för mina planer. Numera är jag mer flexibel och konstaterar att prognosen för vädret inte stämde med det väder som blev och det där målandet jag tänkt göra får vänta till en annan dag. Då är det skönt att kunna ta fram en bok, sjunka ner i favoritfåtöljen och känna att -Ja, det blev bra det här också :-)
Ha en fin tisdagseftermiddag!
Kram Birgitta

lisashus sa...

Jag tror dej, att du njuter och det gör vi denna ljuvliga tid när vi får lite lagom värme och sol. Vissa dagar är det dessutom alldeles stilla och då är det himmelskt!
Vilken underbar höstbild du visar här - något att ta med och minnas i november.
Fortsätt du och njut och gör härliga saker, som faller dej in. Det försöker jag också att göra.
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Ja, jag gillar också hösten - det är en härlig årstid!!

Kram Gunilla