1 februari 2021

Kylskåpssnuttar blir en komplett måltid


Är ni bra på att ta tillvara på kylskåpssnuttar? Det är jag. Slänger aldrig nåt! Och ingen säger emot eftersom jag är den som lagar all mat i hushållet. Idag hittade jag en snutt falukorv, en deciliter grädde, en deciliter tomatsoppa (kvar sen lunchen). Kokade ihop i tio minuter tillsammans med en skuren stor gul lök och en klick sambal oelek, hällde allt över broccoli och harricot vers (som jag alltid har i frysen) och så den skivade korven. Det blev en komplett måltid som räcker till tre middagar.


Jo just... lite riven ost strödde jag över också innan allt åkte in i ugnen 20 minuter. Mums. Gott är bara förnamnet. Har man bara lök och lite fantasi så går det att trolla fram nästan vad som helst.

Glad februari alla vänner!

7 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Åh så gott det ser ut! Du kan då trolla med få råvaror, perfekt! Jag gillar inte att slänga mat, det går att göra mycket av lite som sagt :)
Ha en fin första februaridag!
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Så smart att ta till vara det man har i kylen. Fina råvaror blir ofta ett gott slutresultat. Kraaam pia

Eva-Lotta sa...

Vi äter ofta rester, inte för att det alltid är gott, men slänger ogärna mat.
Ditt ser gott ut!

Mamma C sa...

Här slängs inget som går att äta.
Din rätt såg väldans god ut som du lagade.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Mmm så gott! Försöker att undvika att slänga mat. Perfekt ju att ingen säger emot! 😊
Kram Gumilla

Evas Pyssel sa...

Det där ser alldeles läckert ut. Vi är också duktiga på att ta vara på rester tycker jag. Och det blir ofta lunch för oss.
Ha det gott. Kram Eva

lisashus sa...

Vilket smarrigt och smart recept! Det ser otroligt gott ut. Det är alltid ett dilemma, detta vad man ska äta. Oftast blir det samma rätter som går runt, men jag försöker tänka lite utanför boxen ibland jag också. Ugnen är ju en välsignelse, så mycket gott som man kan göra där och det lagar sej ju nästan självt!
Här har snöat hela dagen (igen) och vi har massor av snö, vackert, men inte körvänligt idag heller. Hoppas bara att det inte blaskar bort.
Fin kväll till dej!
Kramar
Lisa