19 juli 2021

Ciderträdgården, ett hett boktips


Slänger in ett boktips i värmen. Ett riktigt hett tips! Jag gör inget annat än läser, dricker vatten och äter melon- och fetaostsallad dessa dagar. Tipset gäller feelgood-romanen Ciderträdgården av brittiska författaren Veronica Henry. Har läst flera böcker av henne och gillar hennes berättarstil.

Hade svårt först med att huvudkaraktären i boken heter Tabitha, tänkte hela tiden på Tabita Carlsson, ni vet en av Mia Skäringers karaktärer i Mia & Klara. Men det gav sig till slut. Boken handlar i korta drag om familjen Melcior, med kusinerna Tabitha och Georgia, och familjen Culbone boende på andra sida floden, ärkefiender sen långt tillbaka. På bokens baksidan kan ni läsa mer...

Finns i pocket och som ljudbok och e-bok också. Även om jag föredrar boken och att få läsa det tryckta ordet.

Må gott i skuggan vänner!

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Kan tänka mig att det blev lite fel när Mia Skäringers karaktär dök upp i skallen.
Ha det bra i värmen
Kram Carin

lisashus sa...

Läsning är ju toppen just nu! Har just avslutat "Där kräftorna sjunger" och tyckte den var otroligt bra och läsvärd. Ditt tips verkar också intressant. Jag kan tro att Tabitha har etsat sej fast, tänker samma sak här när jag hör namnet. Tänk, så det kan bli.
Ja, värmen verkar fortsätta och det gäller väl bara att hitta skugga och svalka så gott det nu går. Vatten, melon och saltgurka är det som gäller här.
Kram
Lisa

Eva-Lotta sa...

Jag gillar verkligen hennes böcker!
Lite svalare har det blivit, men det är fortfarande väldigt varmt!
Ha det fortsatt bra!

Rosor och ruiner sa...

Läser ja, det är det enda jag gör nu med! Läst sju böcker nu på semestern.
Har just avslutat Små glädjeämnen. Kunde inte vänta till augusti då skulle bli ledig på bibblan, så det fick bli e-bok istället. Började i lördags morse och läste de sista sidorna nu på lunchen... Så bra! (men slutet, alltså va!?!)

Har du någon liknande att rekommendera? Är den här lika bra? Nu har jag iofs börjat jobba och då finns inte lika mycket tid.

Kram Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Just det, läsa var det jag skulle göra på semestern. Hi Hi.. det verkar inte bli av. Fetaost och melon tipset tog jag direkt. Sååå gott! Mums. Kram Pia

Bettys beundran sa...

Tack för boktips. Åhhh vad tråkigt med vinplantan den som brukar vara så vackert röd på hösten. Det är säkert värmen. Här i S-holm har det blivit lite svalare. Det var på tok för varmt både dag och natt.

annika sa...

Bra att få lite boktips. Jag gillar inte värmen för jag tappar all energi. Framåt kvällen kan det bli lite mer liv i mig.
Kram
annika

Vit Hortensia sa...

Jag har också läst en hel del böcker den här sommaren så tack för boktips! Har inte läst något av Veronica Henry förut. Kram och ha det så bra!
Birgitta