3 juli 2021

Lönnäsornas tid


Lönnäsornas tid är här och jag har plockat några klasar. Tycker om att använda mig av frön, kottar och kapslar av alla de slag. Framförallt lönnens vackra bevingade frön.


 Med nål och tråd så blir de till gracila hängen som fladdrar till vid varje luftdrag.


En lång hänger här...

... ett par kortare rör sig sakta i köksfönstret...


 ... och de som blev över hänger på ett snöre och blev en girlang under kökshyllan.

Har sett att de första små kantarellerna kommit så nu måste jag kolla mitt ställe. Man vill ju vara först!

Önskar er alla en skön helg.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Minns ditt inlägg om lönnäsor förra året. Har inte sett en enda näsa i år!
Trevlig helg!

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så fint! Barnen plockar lönnäsor och klämmer fast på sin näsa. Skrattar och fnissar. Ännu mer när jag gör likadant. Om att ta på sig baddräkt är ett bra tips men även den, min nyaste har krympt i garderoben. Allt ordnar sig och jag ska inte hänga läpp. Det är på tok för tråkigt. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Men så vackert och fint det blev med dina girlanger/ mobiler.
Fin lördag till dig.
Kram Carin

lisashus sa...

Som alltid så vackert allt som du gör! Jo, jag vet ju att du gillar detta och det blir ju alltid så fint!
Ja, kantarellerna verkar ha börjat nu. Hittade några få, små i veckan! Hoppas att du har tur!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Men så fint! Vilken fin idé! Ännu en varm och solig söndag stundar...
Kram från Titti