20 mars 2022

Tankar en söndagskväll

Efter en solig och härlig söndag, tillika vårdagjämningen, så har jag tagit fram min trädgårdsbok. Så kul att läsa tankarna inför denna balkongsäsong... INGET RÖTT NÄSTA ÅR!! står det. Och det tänker jag också hålla. En mer mild färgsättning i år alltså. Jag gillar att drömma och planera. Varje år så bestämmer jag att inte ha så många krukor och lådor att vattna. Haha... det brukar spricka ganska snabbt! Så därför säger jag inget alls om det. Men nåt rött blir det inte!

Nu blir det en kopp te framför tv:n och finalen av Farmen. Varje säsong säger jag att jag INTE ska titta på Farmen för jag gillar inte alla intriger, pakter och allt baktaleri... men så efter ett tag så börjar jag ändå titta och med skräckblandad förtjusning så måste jag ju se vad som händer. Och efter Farmen i kväll börjar första avsnittet av Robinson. Och precis samma gäller där. Vill jag verkligen se hur dåligt de behandlar varandra? Hm... jag får väl se.

Uppdatering och tankar en måndagsmorgon... rätt kvinna vann Farmen, grattis Cissi... och nej, Robinson tror jag att jag klarar mig utan.

Ha en ny fin vecka.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vi har sagt precis samma om Farmen och Robinson. Har redan sett Robinson, för vill se Mästarnas mästare sen. Där var särskilt en som jag redan stör mig på… får se om vi fortsätter titta. Jobbigt när det går varje dag, men det gör det kanske inte?

lisashus sa...

Så spännande med planerna för balkongen och bara planerandet är ju en njutning i sej! Bra att ha några hållpunkter, som "inget rött i år". Det ska bli spännande att se hur det blir. Detta med många krukor känner jag igen! Så svårt att hålla när det väl gäller.
Håller med dej helt när det gäller Farmen och Robinsson. Jag tittar också och förfasar mej över deras sätt, språk och hur de behandlar varandra, men svårt att låta bli när det väl har börjat. Man vill ju se hur det går. Vilken tur att Cissi vann - hon är verkligen den rätta att vinna detta!
Kramar
Lisa

Mamma C sa...

Ska bli kul att se hur din balkong blir i år.
Här är det tvärtom. Jag ser inte på farmen, men Robinson fäljer vi båda två här i huset.
Ha en bra måndag.
Kram Carin

Villa Ryttarängen sa...

Jag tror att det kommer bli rött här i alla fall. Men det är bara för att maken älskar det. Varken Farmen eller Robinson lockar mig. Tur att vi alla har olika smak på tv program. Själv älskar jag alla matlagningsprogram. Kraaaam Pia

Rosor och ruiner sa...

Farmen har jag inte orkat med på många år, däremot brukar jag se Robinsson, trots att det är jobbigt med alla intriger. Men i år såg jag Farmen för det var ju en gotlänning med, o även fast han åkte ut så var jag ju inne i det och fortsatte att se (o rätt kvinna vann, tyckte jag med!) Men nu vete sjutton om jag orkar med Robinsson istället, min dos med intriger är liksom fylld ;)
Kram Gunilla