28 mars 2022

Den rätta tiden


Här hälsar vi sommartiden hjärtligt välkommen. Den rätta tiden för både mig och Iris. Hon hade förresten redan tjuvstartat och vaknade tidigare varje morgon sen en tid tillbaka. Så nu är vi i fas igen.


På mitt lördagskalas kom Sofie, mitt äldsta barnbarn, med denna skål med lock. Hon är så duktig att dreja och gör så vackra saker i stengods. Och den vita söta Rosenbräckan som hon satt i passade perfekt. Jag blev så glad!

Den här veckan ska jag få tygprover till danska fåtöljen. Är så sugen att klä om den så den passar mig. Inget större fel på tyget som den har men sitsen har två hål. Kanske tur... jag längtar ju efter ett projekt att sätta tänderna i. Händerna menar jag!

Idag blåser vi nästan bort här. Ingen promenad idag. Det ska vara njutbart tycker jag.

Ha en fin dag.

9 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Waooo - vilken duktig dotter du har, så himla snygg!
Underbar kombo med Rosenbräckan !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Eva-Lotta sa...

Så jättefin den är! Lycka till med fåtöljen!

Villa Ryttarängen sa...

Men wooow vilken talang. Jättefin skål och härlig blomma. Massor av blåst här också så trist. Kraaaam pia

Vit Hortensia sa...

Oj så fin skål med sitt lock och blomma! Något helt annat att få en sån egen gjord present än en dussinvara köpt i butik! Blåste gjorde det verkligen igår, lite lugnare här hos oss idag. Nu hoppas jag bara att snön inte når våra breddgrader för jag vill INTE ha mer vinter, bara sol, värme och möjligtvis en skvätt regn för växtlighetens skull :-)
Varma tisdagskramar till dig!
Birgitta

Mamma C sa...

Vilken vacker skål med lock din dotter gjort. Blev kanonfint med blomman i den med.
Så spännande med tygproverna.
Ha en bra dag.
Kram Carin

MirandaMaräng sa...

Jätte fin skål och blomma så duktigt barnbarn du har!
Kul att Iris uppskattar sommartiden. . . själv föredrar jag samma tid året runt!!! :-)
Ha fina dagar!
Kram

lisashus sa...

Vilken jättefin skål och så vackra blommor!
Så skönt att ni är i fas med tiden nu. Det kan ju annars vara knepigt detta med tidsomställningen.
Säkert kommer du att hitta det rätta tyget till fåtöljen. Så spännande att få följa och se vad det blir.
Blåsten verkar ha mojnat här idag, men igår gick det inte att vara ute! Väldigt kallt ändå!
Kramar till dej och nosgos till Iris!
Lisa

Hélène sa...

Hi Eva-Mari,

Vilken vacker katt du har! ditt barnbarn ärvde dina konstnärliga talanger. Hon gjorde en fin kruka.
Bra vecka

Hélène

Bettys beundran sa...

Katten Siri är så vacker och ser ut att älska att posera. Själv märker jag inte av den ändrade tiden. Här kom det snöbyar och blåst i går men i dag är det sol och fint. Så fin skål du fick - passar en dam som dig och ditt vackra hem. Finns mycket värme drejad i den av dottern. Har hon egen verkstad? Sköt om varandra du och Siri.