25 mars 2022

Vad jag tyckte om Tistelhonung och så ett auktionsfynd


Här ligger den nu i min alltför fulla bokhylla, Tistelhonung, boken jag lovade recensera när jag läst ut den.

En ingalunda ny bok, den kom ut 2020. Den handlar i stora drag om Ebba, journalist och relationscoach, som vilsen flyr till Bjärehalvön efter en offentlig skandal när hennes kärlekshistoria tagit slut. Hon är så gott som utan jobb och har tagit på sig att intervjua och skriva en artikel om Veronica, en åttioårig kvinna, om livslång kärlek. En kvinna som inte alls vill tala om sitt långa äktenskap utan har en helt annan historia att berätta. Om en sommar på femtiotalet och en kärlek som försvann och som hon aldrig glömt. Ebba och Veronicas öden flätas samman och en vänskap växer fram.

Kan varmt rekommendera underhållningsromanen som är skriven av Sara Paborn. Tidigare har hon skrivit fem romaner, av vilka jag inte läst någon. Nu vet jag vilka jag ska leta efter på bibblan nästa gång.


Så kan jag inte låta bli att visa en glimt av mitt nya auktionsfynd. En dansk femtiotalare med behov av nya kläder. Ja, jag veeet vad jag sa senast jag klädde om en fåtölj. Att det var den sista... hahaha, man kan väl ändra sig, eller hur? Fortsättning följer...

Kalas här på lördag och äntligen kan vi tränga ihop oss, ja, för nästan alla familjer kan komma. Det ska bli så roligt!

Hoppas ni också får en rolig helg.

7 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin fåtölj, ja eller glimten av den i alla fall. Spännande att få se vad du väljer för tyg sen. Kraaam Pia

Eva-Lotta sa...

Boken är bra, det vet jag.
Då har du jobb ett tag framöver… lycka till!
Trevlig fredag!

lisashus sa...

Tack för boktipset! Den ska jag helt klart försöka få tag i.
Vilken läcker stol och danskt är ju alltid spännande! Säkert kommer den bli jättefin när den blir som du vill ha den!
Lycka till med kalaset i morron! Så härligt!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Ska bli spännande att se din fåtölj i helhet när du klätt om den.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så mjukt och fint trät ser ut i din nygamla fåtölj. Den kommer säkert att bli jättefin!
Tack för boktips. Jag har precis läst serien "Sju systrar" av Lucinda Riley. Har du inte läst dem så gör det! Så himla bra och man har att göra ett tag eftersom det är sju böcker och mycket att läsa :-)
Ha en fin fredag och en rolig kalaslördag! KRAM
Birgitta

Bettys beundran sa...

Du är fantastisk att fynda designe saker. Danskarna dyker ofta upp i alla de inredningsprogram som nu finns på tv - tittar gärna på dessa program. Har ett barnbarn som arbetar som arkitekt i Danmark och det märks i det vackra hemmet. Du klarar att klä om även om den inte ser sliten ut. Lycka till vi syns snart.

HWIT BLOGG sa...

Bra boktips! Den där danska femtiotalaren kommer du att fixa till galant :)
KRAM Titti