4 november 2022

Böcker... igen

Inser att mitt liv skulle vara väldigt tomt utan böcker. Utan det skrivna ordet. Ibland läser jag om böcker flera gånger av författare jag tycker om. Som just nu, Åsa Larsson.

Förra året kom Fädernas missgärningar, hennes sista i serien om Rebecka Martinsson. Innan hade Åsa Larsson skrivit fem romaner med Solstorm som den första, 2003. Jag njuter av handlingarna som utspelar sig runt Kiruna med karga miljöbeskrivningar och med unika och sträva karaktärer som vi får följa från första boken till den sista. Nu läser jag Tills dess din vrede upphör, den fjärde i serien. Önskar den aldrig tar slut!

Apropå böcker. Min bokhylla är knökfull och jag tänkte utöka den med en till hylla först när jag flyttat. Men som ni vet vid det här laget så verkar det dra ut på tiden. Så nästa vecka får jag hem ytterligare en del i Billy-serien. Nej, varför vänta? Och äntligen kan jag dammsuga dem och sortera in de böcker som ligger högvis lite här och där och bara väntar. I bokstavsordning efter författare så klart. Älskar varenda bok jag har!

En fin Allhelgonahelg önskar jag er.


7 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Att få städat och fint är ju en riktigt bra bonus nu när du får en bokhylledel till :-).....och Åsa Larssons böcker har jag sett men faktiskt aldrig läst så det var ett bra tips.
Kram och ha en mysig fredag!
Birgitta

Anonym sa...

Böcker är verkligen en viktig del av livet. Jag läser massor, fick just mejl att jag har 6 böcker att hämta på bibblan. Vilken lyx! Trevlig helg önskar Eval8

Villa Ryttarängen sa...

Vad roligt det är när man hittar böcker som man aldrig vill ska ta slut. Jag har ordnat ett lånekort nu och har beställt en till bok av Lars Bill Lundholm. Jag vill måla om mina billy hyllor och göra som du ställa romanerna i bokstavsordning. Fast när vet jag inte. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Gillar hennes böcker med.
Bra att få en hylla till och få ordning på böckerna precis som du vill ha dem.
Ha en fortsatt bra fredag.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

På tal om böcker, så har jag precis läst klart din Harriet och Olle! Hade en liten paus efter sommarens bokläsning/lyssning, jag är lite av en periodare men nu var jag sugen på att läsa igen och jag började med din. Jag gillade den verkligen, gillade karaktärerna, miljön, handlingen. Mysig bok, tack än en gång för fin vinst!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Visst är det härligt med böcker. Åsa Larsson har jag inte läst men hört talas om så klart. Ett tips jag tar till mej. Var det inte "Solstorm" som blev en film?
Tycker du gör rätt i att skaffa ännu en bokhylla. Du har ju böcker som du verkligen tycker om. Jag läser också om en del böcker, främst böcker jag läste för längesen. Då kan man se att man kanske får en helt annan uppfattning än den man minns att man hade. Intressant!
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Ja vad vore ett liv utan böcker? Ganska så fattigt...
Höstkram från Titti