12 november 2022

Det börjar likna nåt


Nu har jag plockat in alla mina böcker i bokhyllorna. Och ändrat och plockat om. Bestämt att inte ha alla Åsa Brandts konstglas framme som tidigare. Jag har alldeles för många och några får vila. Jag hittade faktiskt böcker som jag inte läst.

Det blev ett bokhyllehörn som jag är nöjd med. Nästan. Ni ser ju att det skulle passa bra med en låg billyhylla där under tavlan. Eller hur? För fler böcker i mitt liv kommer det säkerligen att bli. Gillar tanken på ett eget litet bibliotek. Även om jag lånar mesta delen på bibblan så dras jag till hyllorna med böcker på secondhand och loppisar.

Och har det smugit sig in en idé i huvudet på mig så har det. Nu lovar jag på heder och samvete att inte blogga om böcker och bokhyllor på ett tag.

Ha nu en fin helg.

9 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det ser så mysigt ut där i hörnet. Ja en låg Billy under tavlan tycker jag absolut du ska ha. Kraaam Pia

Anonym sa...

En låg Billy under tavlan blir perfekt. Ser ut att vara en mysig hörna! Eval8

Mamma C sa...

Blev kanonfint och en låg liten Billy hylla det är väl bara 👍 tycker jag.
Det är svårt att få bort något i skallen som man redan börjat smida planer för. Ja, vet 🙄🙊.
Ha en fin helg.
Kram Carin

Anonym sa...

Du får gärna blogga om böcker har fått bra tips från dig. Finns inget finare än ett rum fyllt av böcker

Vit Hortensia sa...

Vilket fint bokhyllehörn och en låg Billy under tavlan skulle vara perfekt!
Du får gärna blogga om böcker och bokhyllor. Dina tips är alltid välkomna! Har alltid en lista med mig på böcker jag letar efter på loppis och sist hittade jag ett gäng som nu ligger på vänt för att läsas under mörka kulna novemberkvällar. Myyyyysigt ju!
Ha en fin helg och kram till dig!
Birgitta

Barwitzki sa...

Herlig :-)) Det ser veldig koselig ut. gjorde du det bra
Ha det gøy mens du leser.
Viola sender deg mange hilsener

lisashus sa...

Se där ja! Så fint det blev och en väldans massa böcker har du ju och så fint med många böcker i hyllorna också! Jag dras också alltid till böcker på loppisar och hittar också en del för billig peng. Det ser verkligen jättefint ut och en liten låg hylla under tavlan där skulle säkert passa.
Fin helg till dej!
Kram
Lisa

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Voilà un coin bibliothèque confortable ! vous avez bien travaillé. C'est toujours un plaisir d'être entourée de livres, n'est-ce-pas ?

Bon dimanche et bonne semaine de lecture !

Kram Hélène

HWIT BLOGG sa...

Böcker skapar alltid ett hem! Din hörna är sååå mysig...
Fin söndag önskar jag dig!
Kram Titti