22 september 2023

Rutiga köksgardiner


Ni vet... när man flyttar till ett annat boende så är det sällan allt passar in. Som mina gamla köksgardiner. Jag har provat med två av dem och båda har jag gått och tittat snett på. Näe, nu fick det bli nya.

Jag ville ha ett rutigt tyg som passar till stoldynorna med ugglorna. Minns ni dem som jag sydde medan jag väntade på att få en lägenhet här? När jag hittade rutan i grått och vitt så visste jag att det var rätt.


Raka länder blev det men med rynkhuvud. Till slut. För jag krånglade till det med en annan design som jag sen ändrade. 


Nu är jag nöjd. Inget bråkigt mönster heller utan de här gardinerna tror jag hänger med länge.


Fredagsbuketten fick jag redan i tisdags. Snudd på nattfrost gjorde att dotter Lisa för säkerhets skull plockade i tid. Dagen efter var det +15 på morgonen. Så ombytligt vädret är. Kanske det ändå är den sista dahliabuketten för i år?

En fin helg önskar jag er alla.

Just det... Iris hälsar och tackar så hjärtligt för all uppmärksamhet. 

6 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Ces rideaux me semblent parfaits. Ils sont de couleur sombre mais votre cuisine est très lumineuse donc ils vont bien aller.
Quel beau bouquet de dahlias !

Ici aussi (en région parisienne) le temps est changeant. Aujourd'hui, de la pluie et de la fraîcheur mais les prévisions des températures pour la semaine prochaine sont (encore) à la hausse.

Passez un bon weekend et une caresse à Iris.
Kram
Hélène

lisashus sa...

Så passande gardiner och så fint till stolsdynorna! Rutigt är alltid snyggt och färgställningen lagom neutral.
Mycket smakfullt!
Vilken lycka att få en sån bukett!
Ha en fin fredag och helg och hälsa kattprinsessan!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Jättefint i köksfönstret.
Ha en fortsatt fin fredag.
Kram Carin

Anonym sa...

Det blev jättefint! Trevlig helg. Eval8

Vit Hortensia sa...

"I det enkla bor det vackra". Så är dina gardiner.....enkla och vackra :-)
Kram Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Vilka fina gardiner, de passade ju perfekt där, ser så hemtrevligt ut så!

Och buketten är underbar!

Kram Gunilla