19 oktober 2023

Att lura ögat

Nu fångar de inte ögat direkt. Synd bara att jag inte har några förebilder. Vadå... undrar ni.

Jo, jag retade mig på den vita skarvsladden i det lika vita vägguttaget som verkligen stack ut från balkongens tegelvägg. Tills jag kom på den geniala idén att måla dem i en någorlunda snarlika färg.

Man har ju färgslattar som det går att experimentera med! I alla fall jag. Och jag mår så mycket bättre nu. Men om man ska vara krass så var det ju ett futtigt problem. I vår alltmer onda värld.

Balkongen är nu höstad. Ska sätta en kruka tall- och granris på piedestalen där fortfarande den tacksamma Jordrevan stått emot frosten. 

Önskar er en fin dag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet problem, men vi får nog vara glada för de små problemen, känns det som. Du löste det kreativt, som du alltid gör.
God torsdag! Eval8

Anonym sa...

Så fint. Jag ska iväg och köpa tulpanlökar och sätta i en kruka på balkongen. Härmar nog dig och sätter ut lite granris också. Hoppas du får en fin dag

Mamma C sa...

Vilken bra lösning på en skrikande vit elkabel 😉😀.
Ha en bra dag.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Så smart, och tack för tips att jag skall göra nåt liknande med mina rör! Ja, färgslattar är ju inget problem... ;)

Kram Gunilla

Vit Hortensia sa...

Tänk att ett irritationsmoment så lätt kan lösas! Kan tänka mig att det är mycket diskretare nu!
Kram
Birgitta

lisashus sa...

Ett litet problem som lätt sticker i ögonen på ett onödigt sätt. Ja, jag förstår precis hur du tänker. Jag hade nog gjort likadant. Man tänker ju inte på detta nu....alls!
Dags att hösta till det nu - helt rätt!
Allt har ju sin tid.
Ha en fin fredagskväll och helg!
Kram
Lisa