6 februari 2024

När man inte ser skogen för alla träd


Såhär har det sett ut i sovrummet där skrivbordet med min laptop varit en viktig del. En morgon när jag vaknade så fastnade ögonen på skrivbordet... och då såg jag! 

Genast bar jag bort det och hämtade upp en gammal korgstol från källaren och fick en nätt liten läshörna här istället. Det kändes så skönt att slippa åtminstone en elektronisk pryl där man ska sova. Har från och till haft betänkligheter om just det. Använder datorn alltmer sällan och eftersom jag inte skriver så mycket nuförtiden så vilar den sig helt somliga dar.

Och vart tog skrivbordet vägen undrar ni. Återkommer med det. Fnissar lite och konstaterar att ibland ser man inte skogen för alla träd!

Ha det gott.

6 kommentarer:

lisashus sa...

Vanans blick gör en ibland lite blind! Jag håller verkligen med dej om detta med elektronikprylar i sovrummet. Jag går på den linjen också. Klokt av dej och så mysigt med en läshörna där vid fönstret.
Säkert har du hittat en bättre plats för skrivbordet, som ju är jättefin och nätt i stilen!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...


Även om det var fint förut med skrivbordet där så förstår jag dig, och det är ju klokt att ta bort tekniken från sovrummet! Och fint blev det nu med, med korgstolen. Där blir fint att sitta, om du hinner dit innan Iris vill säga, det ser skönt ut med lammskinnet, för en liten katt... ;)

Kram Gunilla

Anonym sa...

Smart! Jag har mina aningar, får se om jag tänker rätt. God tisdag! Eval8

Mamma C sa...

Blev ju jättefint.
Men nu undrar jag vart ditt lilla skrivbord tog vägen.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Åh så vilsamt det ser ut nu med korgstolen!....och tavlan på väggen (som jag antar att du själv har gjort) passar så bra till helheten där i hörnet!
Kram
Birgitta

MirandaMaräng sa...

Så bra det blev . . . och även för lilla Iris!
Trevlig Helg!
Kram