9 oktober 2017

Benny spelar för mig


Hela förmiddagarna när jag sitter och skriver går Benny Anderssons nya cd Piano på repeat hos mig. Helt underbar pianomusik, avskalad och enkel. En cd fylld med hans egna kompositioner.


De allra flesta styckena känner jag igen, andra för mig mer okända har jag lärt känna nu. Och alla tycker jag om.

Jag är nog gammalmodig som inte vill lyssna på musik genom mobilen, jag vill kunna stoppa skivan i min spelare, jag vill ha fysisk kontakt! Och det ger bara en cd i fodral som också innehåller en folder med information om både artist och låtar.

Thank You For The Music, Benny!

13 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

JAg lyssnar inte heller på musik i mobilen!

House and Garden by Bia sa...

Låter mysigt !...ja Benny är bra ;)
Hoppas du får en fin vecka !
Kram bia

Isas Trädgård sa...

Jag är precis som du - vill också ha fysisk kontakt. Roligt att höra att du gillade skivan - har tänkt att den måste jag köpa, var man nu köper CD-skivor nu för tiden ?
Spännande med skriveriet - är det en ny bok på gång ?
Ha det så gott kära bloggvän !
Kram/Isa

Elzie sa...

Har bara hört några låtar på radion när han var med där, men jag tyckte det var fint och lugnande.
Håller med, gillar inte heller att lyssna på mobilen, tycker ljudet inte är bra där. Så det blir CD:n när jag ska lyssna haha.
Ha det så fint.
Kram Elzie

lisashus sa...

Jag är nog som du - vill lyssna på CD:n och ha fodralet och allt! Så gammaldags är jag också, och har kvar både kasettbandspelare och vinylbandspelare sedan länge. De fungerar ju och jag har både kassettband och vinylskivor OCH CD!
Kul att du gillar hans musik! Benny A går verkligen från klarhet till klarhet tycker jag och jag gillar mest hans senare musik, efter ABBA. Så fina sånger/musik som han har gjort! Vi sjunger en del i min kör! Härligt med pianopärlor i höstrusket!
Kramar
Lisa

Vardag och flärd sa...

Just så ska det vara tycker jag, stoppa in en skiva i cd-n och ha musiken i rummet! Jag har cd i bilen också. Benny Andersson är en stor musiker. Jag var kär i honom när han spelade i Hep Stars för 100 år sedan.
Ha en härlig vecka!
Kramar Eva

Meta sa...

Det är åxå någon jag lyssnar på.Både ensamt och med andra. Han är ju bara såå duktig. Så fina dina vaser är med lokan i.
Ha nu en fin vecka
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Tack för din rara kommentar hos mig!
Benny får gärna spela för mig också och CD-spelaren är inte skrotad. Vill också kunna se omslagen och ta i skivorna.
Kram
/Anette

Fint med fröställningarna i vaserna.

Lena sa...

Så skönt att lyssna till vacker avskalad musik!
Kram

Hanna sa...

Härligt att lyssna på musik!

HWIT BLOGG sa...

Jag har hört några låtar och han är ju så duktig. Längesen jag köpte en CD, det blir mest radion...tack för tipset! Lite skön höstmusik behövs just nu :)
Kram från Titti

Mycket annat & lite betong sa...

Lyssnar inte heller på musik genom mobilen...
Så snyggt det blev med plasten på köksbänkarna. Jag har satt plast på så mycket genom åren. Senast på bordet i husbilen.

Kram Agneta

Agneta Tellander sa...

Ja få kan som Benny skriva musik idag som aldrig känns dålig. Så mycket han har gått oss genom åren. Helst då sång av min favoeit: Tommy Körberg eller som du säger enbart pianisten. Måste införskaffa cd:n lyssnar gärna så. Trevlig helg i höstsolen!🌞 Kram