31 oktober 2017

När man behöver tröst


Jag tittar ofta på mina torkade pioner. De är sparade från den tiden jag hade en trädgård. Sköra och blekta nu. Men så kära.


När jag behöver tröst stoppar ner näsan och kan förnimma doften. För ännu doftar de... efter fem år.

Jag skriver för fullt och försöker hålla mig till förmiddagarna. Det tar kraft att berätta om Nora, hon är ingen enkel person, inte alls så självklar som karaktärerna i mina tidigare böcker. Samtidigt är det utmanande... och spännande.

Ha det gott!

13 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

De är fortfarnade jättefina!

Merja sa...

Minns din fina pion rabatten 😊
Och nu blir jag så nyfiken på den där Nora....Det gör nog fler.
Ha det gott!

Lena sa...

Fint med små minnen! Är så nyfiken på din nya bok!
Lycka till med skrivandet!
Kram Lena

Erikslundsliv sa...

Tänk att pionerna har hållit så länge, både doft och färg. Helt otroligt!
Lycka till med Nora! Du gör mig nyfiken på henne!
Ha det gott!
Kram, Ann

Vardag och flärd sa...

Fantastiskt att pionerna håller både doft och färg efter så lång tid!
Jag är så nyfiken på Nora och längtar till du är klar!
Hoppas din dag med Max och bilarna blev lyckad.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kramar Eva

Rosor och ruiner sa...

Oj, håller de ännu doften! Fantastiskt, men det visste vi ju, att pioner är fantastiska! Jag fasar lite för den dagen jag behöver lämna mina... nån gång blir det ju...

Kram och lycka till med skrivandet!
Gunilla

Isas Trädgård sa...

Tänk att pionerna är så fina efter så många år och doftar dessutom - fantastiskt !
Stort lycka till med ditt skrivande - kan tänka mig att karaktärerna börjar leva sitt eget liv. Skall bli så spännande !
Kram/Isa

Meta sa...

Det var inte illa att de har hållit sig så fina så länge. Jag har inte fått till det med torrkandet av mina pioner.De är inte alls fina.
Här är det varmt idag 11 grader och knappt så jag behöver ha elementen på mer än nu på kvällen. Vi flyttar hem till helgen för nu är vattnet avstängt och det är lite knöligt att bo här då.
Ha nu en fin mitt i veckan
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Så fantastiskt vackra...fortfarande. En skön tröst. Lycka till med skrivandet, det lär med all säkerhet blir jättebra!
Varm kram från Titti

lisashus sa...

Åh, så ljuvliga! Minns när du torkade dem och jag gjorde likadant! Något att sticka näsan i, i november! Så fina de blir även som torkade!

Så spännande det är med din kommande bok och så diciplinerad du är som skriver på speciella tider! Det är nog så man ska göra om det ska bli något gjort, när man nu rår om sin tid!

All lycka till dej och Nora!
Önskar dej en fridfull Alla Helgonshelg!
kramar
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Tänk att pionerna fortfarande håller sig fina !! Otroligt !
Hoppas du får en trevlig och mysig helg !
Kram bia

annika sa...

Visst minns jag då du torkade pioner! Jag gör likadant sen dess och är lika förvånad över att doften sitter kvar, lite svagare för varje år.
Beundrar din disciplin med skrivandet. Du vet att vi är många som ser fram emot att få läsa din nya bok sen.
Kram
annika

Agneta Tellander sa...

Vad gjorde vi om inte blommor fanns? Tänk att de doftar ännu. Att inte kronbladen fallit av. Ja doftar fäder minnen både onda och goda. Mest goda förstås. Kram💕🌺