24 maj 2019

Möte med mina läsare


Igår torsdag så åkte jag till Vika bibliotek med lånad bil för att träffa en grupp kvinnor, och visade det sig, en man, som läst min bok Piongården i sin bokcirkel. Jag var både spänd och nyfiken. Vad hade de tyckt? Samtidigt var jag inbjuden att berätta om mitt författarskap. En vacker bukett förärades jag och har ni sett... med en rosa pion!


Det blev en mycket trevlig och givande förmiddag. De hade både frågor och tankar om relationerna mellan karaktärerna, mellan Kerstin och sonen Tom och mellan systrarna. Hur man kan sörja på olika sätt. Om förlåtelse. Det blev en fin diskussion. Jag fick höra att de tyckte boken hade ett enkelt vardagsspråk och att de tyckt om den. Kan man bli annat är glad?


Om ni vill köpa Piongården, eller någon av mina tidigare böcker, så skicka ett mejl till mig så får ni mer info om förfaringssättet. Än har jag böcker kvar. Här kan ni också läsa mer om Piongården.

Uppfylld av mötet så är jag ännu mer motiverad att fortsätta mitt skriveri till hösten. Och så väntar jag på lördagens utflykt till Bäsna trädgård, en morsdagspresent som jag ska njuta av tillsammans med mina fina döttrar, en dag i förväg.

Hoppas ni också får en fin helg.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken trevlig dag att få träffa sina bokläsare och höra vad de tycker om din bok.
Ha en fin helg du med.
Kram Carin

lisashus sa...

Vilken ljuvlig bukett och visst är det härligt att få pioner så här års! Jag njuter också varje dag av min födelsedagsbukett här.
Så intressant och roligt att träffa dina läsare och så kul för DEM att få träffa författaren! Jag kan tro att du är populär och uppskattad! Sååå roligt för det är du verkligen värd.
Åh, ska du börja skriva till hösten?! Jag ser verkligen fram emot din nästa bok!

Det låter ljuvligt med den utflykten!
Ha en underbar fredag och helg!
Kramar
Lisa

Christina Mari sa...

Høres ut som det ble et fint møte med leserene.
Så gøy da. Nydelig bukett.
Ha en fin fredag.
Klem C

Eva-Lotta sa...

Så roligt med så positiva omdömen! Det är ju en bra bok🤗
Lycka till med nästa bok.