1 oktober 2021

Oktoberkänsla


Jag längtar efter nybakade kanelbullar. Jag har jäst hemma. Och smör och mjöl så det räcker. Men jag kommer mig inte för. Förresten äter jag upp dem själv i ett nafs. Så det är lika bra att de bara finns på bild, från ett bak när jag hade lust.

Kommer inte riktigt igång med något just nu. Kanske oktobermood? Ett par dar har det varit ruskväder, mörkt redan fem och jag hittade som tur var en sparad beskrivning på en babytröja. Handlade lämpligt garn och satte igång med ett pytteprojekt som kommer att hamna i min redan fyllda framtidslåda. Att sticka i rött är faktiskt roligt, riktigt uppiggande.

Nä, nu tar jag mig i kragen och klär på mig och går ut på långpromenad. Tänker plocka till mig lite torkade fröställningar att smycka balkongen med. För i veckan tar jag bort sommarbalkongen och ersätter den med höstfägring.

Välkommen oktober!

8 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ibland så bara har man inte tillräckligt med energi till allt man vill. Men en promenad brukar hjälpa. Hoppas få se din höst/vinterbalkong sedan. Kraaaam Pia

Eva-Lotta sa...

Så där känner jag mig också. Blev inte bättre efter inskrivning på AF idag. Börja sök jobb nu!!! Var uppmaningen.

Eva-Lotta sa...

Jag äter hellre en kanelbulle 😉

Mamma C sa...

Gud så sugen jag blev på nybakta kanelbullar nu.
Vilken sötiströja du håller på med.
Ha en fortsatt fin fredag.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Ibland har man massor av energi och ibland tryter det totalt, men jag hoppas du fick en skön promenad! Vi var ute i skogen med båda taxarna där den ena fick börja träna inför jaktsäsong och den andra träna på att ta sig fram genom blåbärsris och grenar :-) Maken och jag hittade en massa kantareller som kommer att bli perfekt till köttgrytan jag tänker göra till lördagsmiddag med sönerna. Mysigt att sticka i höstrusket. Önskar dig en skön fredag! Kramar
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Exakt så känner jag mig också... den där energin är som bortblåst. Och bullar kan man köpa :)
Lite hösttrött är jag nog allt, gör så lite jag kan just nu. I helgen är det Skördefest här på ön, gode gud vad folk och husbilar!!!! Helt galet!!!!!!!!!
Kram från Titti

Bland Kastruller och Vinglas sa...

Tycker många runt om bakar kanelbullar nu. Är det höstens ruskväder, film och filt i doffan som gör att man längtar efter gott till fikan?
Kram Kajsa

lisashus sa...

Känner verkligen igen oktobermoodet. Ruggväder här också i helgen och ingenting blev gjort här, varken bullbak eller stickning. Planer finns alltid. Den lilla röda tröjan är ju jättesöt och lite lagom med ett litet projekt.
Klok du som ändå gick promenad!
Kram
Lisa