26 oktober 2021

Sista sucken


 En överbliven kronärtskocka la jag till torkning för några veckor sen. Så fick jag se...


... att den började blomma. Vi brukar ju säga på skämt om krukväxter som aldrig vill blomma att nu åker du ut om du inte sätter fart. Och ibland ger det resultat, liv eller död liksom.

Nu hotade jag inte den här skockan men kanske ville den visa sin inneboende skönhet innan den torkar helt. Jodå, jag har varit med om det här fenomenet tidigare. Enastående, eller hur?

Minns ni att jag grämde mig över att fyndet jag hoppats på inte visade sig vara ett fynd? Det osannolika hände... ett exakt likadant objekt dök upp på Dalarnas auktionsbyrå i söndags. Fast i bättre kondition. Jag la ett skambud... och fick det! Behöver rejäl omsorg. Men bara rolig sådan. Jag visar när jag fått den levererad. För det är en den.

Fortsättning följer!

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så tjusig den blev!
Grattis till fyndet! Spännande vad det är🤗

Mamma C sa...

Men så vackert det blev av en övergiven kronärtskocka.
Så spännande med ditt fynd.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Oj vilken häftig!!
Och vad spännande, vad har du nu hittat på…? 😉
Kram Gunilla

lisashus sa...

Visst är det väl ett mirakel! Har också varit med om detta en gång, och det känns ju nästan som ett trolleri. Så vackert det är!
Oj, så spännande med ditt fynd! Ser fram emot fortsättningen!
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Men, visste inte att en torkande kronärtskocka kan börja blomma så fint!
Jag vet vad det var du hoppades fynda förra gången, men vet ju inte hur den såg ut. Ska bli spännande att se vad du nu har köpt.....och hur du ska fixa till den. Allt gott till dig! Kramar
Birgitta