20 juni 2022

Lycka!


En korg full av garn. Ren lycka! Jag beställde garn till ännu en filt av mormorsrutor. Nånting måste jag ha för händer när jag inte läser. Perfekt att virka några rutor när jag sitter på balkongen eller på kvällen framför tv:n.

Den förra jag virkade var i gröna nyanser, den här kommer gå som ni ser i snälla nyanser av sand, grå, natur. Garnet är ett tunt i ull/alpaca. Virknål nr 3. Det som är bra är att Drops Flora finns i så många färger. Jag beställde mitt garn från Skapamer på nätet. Snabbt och smidigt.

Började såklart direkt och har hunnit några rutor redan. Det är så roligt! Min gröna filt använder jag nästan dagligen. För jag vilar gärna under den en stund efter lunch. Och storleken 100x175 cm är perfekt.

Midsommarveckan är här och det blir både 16-årskalas och traditionellt firande för min del. Kan ni fatta att det är redan är midsommar? Inte jag.

Må gott i sommaren!

9 kommentarer:

Eval8 sa...

Nej, det är helt ofattbart att det redan är midsommar! Känns ju inte som att sommaren har börjat ens!
Ha en fin vecka!

Vit Hortensia sa...

Din filt av mormorsrutor med de mjuka färgerna kommer garanterat att bli jättefin! Ja, tänk att det närmar sig midsommar, och det verkar på prognosen som om det ska bli fint väder så vi slipper bära sillen ut och in mellan regnskurarna :-)
Ha en härlig måndag! Kramar
Birgitta

Mamma C sa...

Verkligen fina färger på garnet du beställt. Jag älskar att virka mormorsrutor och tycker om att göra något när vi ser på tv:n.
Inte klokt att det redan är midsommarveckan.
Ha en fin måndag.
Kram Carin

Fra det lille røde huset.. sa...

Hei igjen!
Nydelige farger....
Ja noe må man ha mellom hendene gjennom dagen.
Noe å syssle med...

Klem

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Je vois que vous êtes bien occupée encore ! Il y a quelque temps, je me suis remise au tricot. Je tricote des chaussettes et c'est amusant de voir l'étonnement des gens quand ils voient que je fais de chaussettes !

J'aime bien les couleurs que vous avez choisies, très sobres et qui vont avec presque tout.
Bon courage pour la couverture.

Bonne semaine

Hélène

Bettys beundran sa...

Så fint det blir och vackra färger. Känner igen garnet har stickat tröjor till barnbarn i alpacka, så mjukt och skönt. Tycker också att tiden går så fort, det är nu jag skulle vilja att tiden stannar och jag får njuta längre av allt det vackra i naturen. Försöker uppleva något ute varje dag att ta fram de där mörka november och vinterdagarna. Ha en fin midsommar.

Rosor och ruiner sa...

Ja, det var verkligen snälla färger, lugna och härliga! Blir sugen på att virka jag med, men det blir nog inte förrän mot hösten i så fall.

Kram Gunilla

HWIT BLOGG sa...

Åhh mina favoritfärger :) Jag är dålig på att virka/sticka men kanske något att lära sig till hösten...
Sommarkram till dig från Titti

lisashus sa...

Det kommer att bli en härlig mormorsfilt av denna också! Så milda och finstämda färger!
Det är mycket som händer nu när sommaren börjar nå sin höjdpunkt - inte mins firande och födelsedagar.
Önskar dej en fin och stämningsfull midsommar, du som bor i själva "midsommarlandet".
Kram
Lisa