23 september 2022

Nio år i rad

Jag blev inspirerad av Fröken Gröns Blogg där hon visade vad hon bloggat om samma datum under tio år i rad. Så jag tänkte göra detsamma och visa er vad jag bloggat om runt den 23 september under nio år... eftersom min blogg bara är nio år. Alla färgade länkar är klickbara och leder till inlägget i sin helhet. Vi börjar med förra året...


Den 24 september 2021 var rubriken Med risk för att bli tjatig. Då var jag klar med att ha slipat bort färgen på skivan till slagbordet. Och grymt nöjd! Älskar mitt användbara slagbord.


25 september 2020 var rubriken Hallå där! Och då tog Iris till orda och berättade om sin säng i sovrummet och om sin höga rang. 


25 september 2019 skrev jag om Nu bor kransen här. Hade plockat rönnbär som jag trätt på ståltråd och låtit torka till en krans. Med ett leksandsband runt, såklart.

 

25 september 2018 berättade jag om Torra kvistar och frökapslar. Något som jag är mycket förtjust i. Ser soffklädseln, den ligger som så mycket annat på vinden, kanske dags att byta ut den enfärgade jag har nu?


24 september 2017 tog jag er med på Promenad runt Kålgårn. Snart ska jag göra ett försök att gå runt där igen. Känner mig piggare nu, men som ni vet så spökar fortfarande ischiasen, väntar på magnetröntgen. Tur ändå att jag har blogginlägget att njuta av så länge!

28 september 2016 visade jag Höstkrans. En krans jag gjorde till Kusin Vitamin som fyllde jämna år och som hon hängde upp direkt på ytterdörren när hon fick den. Den finaste jag gjort?


27 september 2015 bloggade jag om Gräskronans färg. Och minns fåtöljen jag klädde om som jag sålde sen. Den var riktigt fin där i sovrummet. Nämner Maja i inlägget, min fina, vita Maja, den döva kattungen som blev så sjuk att hon fick somna in innan hon hann bli ett år ens. 

26 september 2014 skrev jag På lördag loppar vi, döttrarna och jag. Då hade vi rensat ut grejor som vi skulle sälja på Marknaden, där vi hyrt bord. Då bodde jag fortfarande på Tvillingvägen och skulle flytta om ett tag. Gick ganska bra om jag minns rätt. Men den där korgen i snören på bilden kunde jag väl sparat?

25 september 2013 visade jag Mitt dockhus... sängkammare och vindsrum. Hade visat första våningen i inlägget före som hette Mitt dockhus... kök och salong. Ett projekt jag hållit på att inreda och greja med i flera år och som jag sålde innan jag flyttade till min nuvarande lägenhet på Bergmästaregatan. Jag kan se nu hur fint det var! Men det roligaste var att fylla det och jag gillar ju att pilla med det lilla och när det var klart... var jag också nöjd.

Nu när jag gått igenom septemberinläggen under nio år så känns det ofattbart att det gått så lång tid. Vissa av dem känns som högst ett par år sen. Den där tiden går bra fort, visst?

Hoppas ni tyckt det varit lika roligt som jag att titta bakåt i solstrimmetiden?

4 kommentarer:

lisashus sa...

Visst är det märkligt med tiden, för plötsligt har det gått en himla massa år!
Kul att få se din kavalkad och nästan alltid ett fint hösttema och den kransen var otroligt vacker!
Ha en fin fredag och helg!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Jag har ibland läst tillbaka i bloggen. Vissa saker har jag glömt helt. Vissa känns inte så länge sedan som det oftast är. Att det var så länge sedan du klädde om den fåtöljen, det trodde inte jag!
Trevlig fredag! Eval8

Mamma C sa...

Alltid kul att titta tillbaka i sin blogg och se vad man gjort.
Det här var en kul grej som jag plankar rakt av vid något tillfälle.
Ha en fin och bra fredag nu.
Kram Carin

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Quelle bonne idée de remonter le temps et de voir ce que vous avez publié il y a quelques années.
J'ai beaucoup apprécié, merci.
Je suis admirative de la maison de poupées que vous avez fabriquée. Elle s'intègre parfaitement dans votre bibliothèque. Belle réussite !

Passez un bon weekend d'automne.

Kram Hélène