6 april 2023

Glad påsk till er alla!


Fyra krukor Minipåsklilja fick följa med hem när jag påskhandlade i tisdags. Planterade dem tillsammans i gamla keramikkrukan som jag tycker så mycket om. Såg att på några av dem växte tre blommor på samma stjälk. Så gulligt!


En stolt porslinstupp, som vilat i påsklådan under många år, fick också sin plats här. Upptäckte att det på undersidan stod skrivet... Till Eva från Marianne 1986. Som tack för isydd dragkedja. Så roligt! På den tiden kallades jag Eva, och Marianne var min svägerska. Hon lever inte längre. Kändes som en liten hälsning från henne. 

Påskmiddag och flera födelsedagskalas väntar. För mig har påsken extra allt i år.

Glad påsk och en fin påskhelg önskar jag att ni också får. 

8 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Glad Påsk! Vad trevligt med den där texten på tuppen. Kraaam Pia

Anonym sa...

Glad påsk 🐣 Jaså du har varit en Eva…/Eval8

MirandaMaräng sa...

Fin tupp med nostalgi!
Önskar dig en Glad Påsk!
Kram

Mamma C sa...

Så fin den var din tupp.
Ha en fin Påsk du med.
Glad Påsk och kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Det låter härligt med påsk med extra allt! Här blir det lugnt, är inte vare sig bortbjuden eller har bjudit någon, och ingen stordotter som kommer hem, ja ja. Det går väl ändå!
Glad och härlig påsk till dig!
Gunilla

lisashus sa...

Så söta de påskblommorna är och vilken tur när de har flera blommor samma stängel! Så passande med den rara tuppen och fint minne.
Du verkar få en fin påsk med extra allt!
GLAD PÅSK!
Kram
Lisa

Hélène sa...

Joyeuses Pâques, Eva !

Kram
Hélène

HWIT BLOGG sa...

En skön påsk önskar jag dig!
Kram från Titti