12 april 2024

Faktiskt nåt nytt hos mig!


Det mesta i mitt hem är gammalt eller återanvänt. Både två och tre gånger. Så för en gångs skull har jag nåt helt nytt att visa. Alltså en nyinköpt sak. Hittade en teakhylla på Bauhaus av alla ställen, som passar perfekt till min 60-talsfåtölj. Förlåt den dova bilden men det är så svårt att fota i motljus. Blev så nöjd med placeringen framför fönstret.

Lilla fiskfatet är dock ett gammalt loppisfynd som vilat sig i skåpet ett tag. Nu har det hittat sin rätta plats tycker jag.

Tänk att det är helg igen. Ha det fint! 

9 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Så fint och praktiskt! Nu fick du som ett extra blombord och också avställningsyta för boken, handarbetet eller annat du behöver plats för :-)
Ja, tänk vad veckorna går fort! Önskar dig en fin kväll vare sig du sitter i din sköna fåtölj eller gör något annat. Kram
Birgitta

lisashus sa...

Kul när man hittar något som passar och det ser så inbjudande ut i din hörna framför fönstret och teakhyllan är verkligen så perfekt.
Jättefin lampa du har där också och så passande!
Fint att man ibland kan gå på loppis i sina egna skåp. Så gör jag också byter lite då och då.
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Eval8 sa...

Det passade jättebra där! Bra förvaring.
Ha en trevlig helg nu!

Marie Karlsson sa...

Ohh så fint det vart med hyllan där. Jag gillade fiskfatet, så fint

Mamma C sa...

Den passade utmärkt där vid fåtöljen. Ibland så hittar man grejer där man aldrig skulle tro att man skulle hitta något.
Det lilla fiskfatet är vackert.
Ha en bra lördag.
Kram Carin

Tummelisa sa...

Så jättefint och passande det blev. Visste inte att Bauhaus har möbler också. Ser så harmoniskt och fint ut hos dig. Gillar när man kan blanda "gammalt" och nytt.
Trevlig helg!

Kram Tummelisa

Rosor och ruiner sa...

Jag tycker det är snyggt att blanda gammalt och nytt, och det där passade perfekt ihop med fåtöljen! Perfekt med yta för en blomma, böcker och något annat snyggt, och så får väl en liten kaffekopp plats där också!

Kram och trevlig lördag!
Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Superfint! Ser inte nytt ut utan att det liksom alltid stått där. Bra köp. Kraaam Pia

MirandaMaräng sa...

Ett så fint avlastningsbord. . .ser ut som om den hittat sin rätta plats bredvid stolen och alltid stått där!
Ha en fin söndag!
Kram