19 april 2024

Mormorsfilten klar


Nu är mormorsfilten färdig. Igår sydde jag fast tofsarna i hörnen. Den här filten virkade jag i mjuka jordfärger och den blev som jag tänkt. Just nu får den ligga i korgstolen. Jag har fler ställen den kan få bo på eftersom färgerna passar överallt hos mig.

Den gamla i gröna nyanser ligger nu på Tradera. För mer än en har jag inte användning av.

Garnet räckte precis till de fyra tofsarna. Pricken över i tycker jag. Jaha. Vad ska jag nu hitta på. Nånting att sätta i händerna vill jag allt ha. En stickad tröja till? Nej tror inte det. En badrumsmatta i trasmattevirkning kanske? Jag har minsann material att riva trasor av. Ju mer jag tänker på det, desto mer lockande låter det.

Nu hoppas jag att helgen ger åtminstone lite solglimtar. Själv ska jag på kombinerat inflyttnings- och födelsedagskalas med korvgrillning. Jag älskar grillad korv! Ha det fint vad ni än ska göra. 

6 kommentarer:

Eval8 sa...

Den passar jättebra där! Mycket fin ☺️ Trevlig helg!

Vit Hortensia sa...

Så himla fin är filten i både mönster och färger! Virka trasmattor är väldigt roligt. Jag hade svårt att lägga ifrån mig arbetet när jag väl hade börjat. Bara ett varv till.....:-)
Hoppas du får riktigt goda korvar och en trevlig helg! Fredagskram
Birgitta

Mamma C sa...

Så fint det blev med filten där i korgstolen.
Ha en fin och bra helg.
Kram Carin

lisashus sa...

Vilken ursnygg mormorsfilt det blev och färgerna är otroligt tilltalande! Kan tänka mej att den passar perfekt hos dej.
Du är verkligen flitig och pysslig med allt du företar dej.
Har inga fritidsproblem här - det finns alltid saker att göra i min trädgård, samt att rensa lite här och där hemma också. Bra syssla när vädret är dåligt. Måla akvarell är också en fin syssla nu när det är för kallt för att vara ute, och ljuset är så bra. I helgen blir det födelsedagskalas igen - nummer tre i april. De duggar tätt!
Önskar dej en fin och härlig helg och korvgrillning låter ju toppen!
Kram
Lisa

MirandaMaräng sa...

Vilken fin mormorsfilt. . .så duktig du är. . .och så klart måste den ha tofsar i varje hörn. . .!!! :-)
Hoppas ni får bra grillväder. . .här är det dock rasande kallt med snöflingor i luften!
Ha det så bra &
Trevlig Helg!
Kram

Rosor och ruiner sa...

Bra jobbat!! Väldigt fin blev den, passar perfekt i färgerna hemma hos dig! Jag påbörjade en förra året, men den hamnade visst i en korg, får se om lusten kommer till mig igen.
Kram och trevlig helg!