15 juli 2024

Sommarladan Strömmen 128

Äntligen kom jag iväg till Strömmen 128 i Linghed utanför Falun. En stor lada har inretts till urmysig sommarbutik. Mor och dotter har med fingertoppskänsla samlat speciellt utvalda saker, antikt och vintage... genuina gamla möbler, textil, porslin och glas. Allt är till salu. Kreativt inrett med massor av torkade växter som jag ju är himla svag för. Jag bjuder er på ett gäng inspirerande bilder... 


















Så mycket fina saker som frestade. Suck. Köpte sex vinglas. Kunde inte stå emot. Hinner förhoppningsvis hit en gång till i sommar!

Öppettider se @strommen128. 



6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ser verkligen ut som en fin butik att ströva omkring i.
Svårt att komma ut tomhänt från sådana.
Kram Carin

Anonym sa...

Vilken trevlig butik. Där rullar nog pengarna fort😇Glad måndag! Eval8

Villa Ryttarängen sa...

Oj så mycket fint det fanns där. Kanske man skulle ta en tur uppåt nästa vecka. Kraaam Pia

lisashus sa...

Vilket fantastiskt ställe och så inspirerande!
Kan tänka mej att du njöt, det hade jag gjort också.
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Åh så roligt att bara njuta av sån fin miljö! Konstaterade igår att jag har gjort väldigt lite den här sommaren som varit just sådär påfyllande för själen, men än är det ju inte för sent :-)
Ha en fin dag Eva-Mari! Kramar
Birgitta

Anonym sa...

Men så fint du skriver om vår lilla butik, Tusentack Eva-Mari, va glada vi blir att du tyckte om Ladan! Hoppas verkligen jag är på plats om du har vägarna förbi fler gånger ♥️