20 september 2015

Sista krassen och... en riktig utmaning


I morse var det bara tre grader och framförallt krassen börjar leva farligt. Jag plockade in några av de sista slingorna och de får glöda på köksbänken. Tycker om dem utblommade också...


Visst är de som konstverk, frukterna... eller vad ska man kalla dem, de är ju inte frön riktigt än?

Jag och några andra bloggvänner blev utmanade av rara Lisa, Lisas hus, att visa en ungdomsbild efter att vi "tvingat" henne att visa en från den tiden hon var ljuv omslagsflicka på tidningen nr ett på den tiden, Hennes. Jag har letat och hittade en till slut...


... den här på en glad Eva-Mari, 15 år. På den tiden togs det sparsamt med bilder. Den här togs under en semester i Olofsbo havsbad med mor, far och bror 1961. Ser ni slingorna i håret? Dem hade jag blekt själv med hjälp av vätesuproxid  blandat med vetemjöl... och jag minns hur nöjd jag var.

En fin söndag och en härlig ny vecka önskar jag er.

15 kommentarer:

Ezter sa...

Vad roligt att se en gammal bild av dig :)

Helena sa...

Jag såg utmaningen hos en annan igår! Vilken trevlig utmaning och så härligt foto på dig. Jag blir glad av bilden. :-)

lisashus sa...

Åh, vilken härlig bild på dej! Du ser ut som en riktig bustjej och jag kan tro att du var stolt över den blonderade slingan! :) Så fin du är! Kul att du ville anta utmaningen!

Krasse ja, nu står det väl inte länge på innan frosten kommer här också.
Så fint och lysande det är med krasse! Jag får nog satsa lite på en sån nästa år igen, det var längesen nu!
Själv har jag just varit ute i skogen och plockat en liter blåbär! De trillar nästan av kvistarna nu, och det är väl i grevens tid...!
Ha en fortsatt skön söndag!
kramar
Lisa

Elzie sa...

Så roligt att se dig på den bilden. Du ser verkligen frisk och sund ut och så slingorna också, haha.
Krasse ska jag banne mig så nästa år. Har tänkt det i flera år, men det har bara blivit just "tänk".
Ha en fin fortsättning på söndan.
Kram Elzie

Meta sa...

Jag blir glad av att se den där härliga glada flickan som är du. Jodu man hittade allt på en hel del förr för att göra som de som visste hur man gör.
Min krasse tänkte jag skulle få stå ute till på onsdag då har jag old tjejträff här.
Ha det gott
Kram Meta

Rosor och ruiner sa...

Vacker redan då! Kul med "hemgjorda" slingor!

Må gott!
Kram Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Jätteroligt att få se er i ungdomens dagar. Du ser så glad och lycklig ut. Krasse är verkligen fint och jag gillar också fröerna.. Kraaaam Pia

Erikslundsliv sa...

Glad och pigg tjej på kortet och lika glad och pigg idag, eller hur! Härligt med din krasse som verkligen har en glödande färg.
Ha det gott i veckan!
Kram, Ann

MårsArt sa...

Krasse får mig alltid att vilja ta fram penslarna. De är så roliga och tacksamma att måla.
Har liite problem med doften...men man måste ju inte stoppa ner näsan i krassen.
Härlig ungdomsbild på dig!
Kram
Agneta

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Vilken fin bild på dig! Så söt och glad du ser ut.Jätteroligt att se! Tänker på min faster ( född -47) minns att hon blekte luggen med vätesuproxid, åhhhh vad jag tyckte att hon var fin! Det här var en väldigt rolig utmaning! Den tar jag såklart ! Hinner inte idag men ska göra det i veckan .
Kramar till dig
Anncathrine

Melody and M.E sa...

Krasse är en favoritblomma och faktiskt en av de få som min man kan och säger sig tycka om!
Hoppas att kylan håller sig borta ett tag till så vi får njuta länge av sommarens blommor!
Vilken fin Bild på dig och vilken rolig utmaning. Inser dock att det nog inte finns ett enda foto här från min ungdom, kanske det finns någon på mors vind!
Kram M.E

Rosa i huset i vitt sa...

Fin bild på dig
kram Rosa

Eleonora sa...

Men oh vilken fin bild på dig. Så gullig, glad och söt du är men så är du ju i verkligheten nu också. Jag fick också leta efter en bild men hittade ingen som bara var på mi själv så "fästmannen" fick vara med på ett hörn.

Ha det gott min vän. Kram kram från
Eleonora

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken helt underbar bild! Så söt och så glad! Och den där blekningen var ju helt oefterhärmelig! Hur kom du på det? Mycket har jag gjort, men blekt håret på det viset har jag aldrig prövat, men det blev jättefint! Lite humor med!
Du är jättesöt och jag minns att du en gång hade med en bild av dig, på den gamla bloggen, där din bok var med, det var kanske ett reportage från nån tidning, tror jag och som jag minns är du dig lik! Jättegullig!
Agneta kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Jaa stemmer , vannstoffhydroksyd , hahhaa vi brukte jo det i gammle dager , det hadde jeg glemt. Så koselig bilde av ei så artig jente ! Jeg pleier å plukke de fine frøene av og tørke de , legger de i papirpose og sår neste år igjen , helt gratis blomster neste år , så fint ! Det gjør vel sikkert du også . Klem klem