31 juli 2019

Ärliga material... boktips


Vill man bläddra i en mycket vacker bok så låna, eller köp, Ernsts nya bok Ärliga material.


Jag lånade den på bibblan och blev helt tagen.


Över 230 sidor inspiration och kunskap. En blandning av personliga tankar, minnen, fakta och historik. Lusläste hela boken och njöt.


Några av bilderna känner man igen från hans olika tv-produktioner.


En lugn och fin bok som verkligen speglar hans kärlek till det naturliga och vackra. Fina foton av fotograf Helén Pe. Lyckliga den som får den här boken i present!


"Järn, sten, trä, ull och glas är de material som har betytt mest för mig genom livet, inte minst som inredare. De är tydliga, vanliga, naturliga, slitstarka, vackra och dessutom hållbara i alla bemärkelser. Besjälade! Eviga! Jag kallar dem ärliga material."

Känner igen mig så väl och kan bara hålla med!

Ha det gott alla vänner därute.

7 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken ljuvlig bok och så många inspirerande, vackra bilder! Jag kan tro att du blev såld! Han har helt rätt, precis som du, att det naturliga är allra vackrast och mest hållbart, dessutom tidlöst!
Tack för boktipset!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Så vackra bilder och en inspirerande bok kan jag förstå.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Låter helt ljuvlig, och en bok i min smak! Lägger den på min önskelista för kommande tider... ;)

Kram Gunilla

Anonym sa...

Tack snälla du för tipset, jag kommer hinta om det inför min stundande födelsedag. Jag tycker så otroligt mycket om Ernsts (och ditt) vackra och enkla. Kram från September som inte lyckas logga in på Google och därför är anonym.

pelargon sa...

Den boken måste jag köpa.Ibland ser och känner man direkt att det passar.Jag har nog samma filosofi som du o Ernst.
Fina kuddar har ni, du o Iris.Återbruk ,när det blir så bra är ju verkligen i tiden.Och de fina blåbärsrisbuketterna är så enkelt men vackert.
Nu har det som väl är blivit lite svalare.Men det utlovade regnet uteblev i stort sett.Jag fortsätter vänta på det....Vår torra sandjord törstar.
Så är det redan augusti.Sensommar kanske.....
Varm kram Margareta

Marie i Skrifvarstugan sa...

Har sneglat ett bra tag på Ernsts senaste bok men inte kommit till skott, men nu är det dags att gå till bibblan och låna den. Den är säkert väldigt bra och inspirerande. Den mannen han är kreativ.
Ha en fortsatt fin helg !

nillahalsaharmoni sa...

En bok som verkar vara helt i min smak! Tycker mycket om Ernst livsfilosofi! Det är underbart att se på när han inreder med hjärta och värme! Jag ser här lite hastigt att du är en skrivande person som givit ut fyra böcker om jag nu läste rätt! Fantastiskt! Ja, jag kan nog ana en stor kreativ ådra hos dig på det lilla jag har hunnit läsa.
Varma hälsningar, Gunilla